English

رئیس انجمن ملی کشاورزی ایران در گفتگو با خبرگزاری موج:

کاهش قیمت میوه و صیفی جات تا ده روز دیگر / دلایل گرانی سیب در بازار چیست؟

رضا نورانی با بیان اینکه درباره دلایل گرانی میوه و صیفی جات گفت: در هفته های آینده با عرضه محصولات صیفی قیمت ها سیر نزولی بیشتری پیدا می کنند، زیرا محصولاتی مانند زردآلو و گیلاس و ... هم وارد بازار می شوند.

کاهش قیمت میوه و صیفی جات تا ده روز دیگر / دلایل گرانی سیب در بازار چیست؟

رئیس انجمن ملی کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره دلایل گرانی میوه و صیفی جات در هفته های گذشته گفت: معمولا در همه جای دنیا قیمت محصولات فسادپذیر در بازار بر مبنای عرضه و تقاضا در عمده فروشی تعیین می شود

رضا نورانی با بیان اینکه در دو هفته گذشته قیمت صیفی جات مانند طالبی، ملون و ... به دلیل عرضه پایین بالا رفته بود، افزود: سال گذشته این محصولات کمتر تولید شده بودند به همین دلیل قیمت های آن ها بالا رفته بود اما در یک هفته گذشته نزولی شده و این روند ادامه دارد، هرچند هم اکنون قیمت ملون در عمده فروشی ها به کیلویی حدود 10 هزار تومان رسیده است.

او با تاکید بر اینکه در سال گذشته وضعیت منابع آبی بهتر بود به همین دلیل کشت برخی محصولات امسال بیشتر شده است، تصریح کرد: در هفته های آینده با عرضه محصولات صیفی قیمت ها سیر نزولی بیشتری پیدا می کنند، زیرا محصولاتی مانند زردآلو و گیلاس و ... هم وارد بازار می شوند.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت‌های عجیب میوه در پایتخت ونزوئلا + فیلم

اختلاف 29 تا 40 درصدی قیمت میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره بار و میوه فروشی های سطح شهر

 

رئیس انجمن ملی کشاورزی ایران درباره دلایل گرانی سیب در چند وقتا اخیر تصریح کرد: برداشت سیب امسال هنوز آغاز نشده است و سال گذشته هم سیب باغات سرمازدگی داشت و همین باعث کاهش شدید سیب و کیوی شد تا جایی که میزان برداشت سال 1401 به یک سوم سال 1400 رسیده بود اما امسال وضعیت بهتر است و با برداشت این محصول هم قیمت ها تعدیل خواهد شد.

نورانی درباره وضعیت بازار محصولات وارداتی، تصریح کرد: قیمت موز چون رابطه مستقیمی با قیمت ارز دارد با ارز قیمت می خورد و در بازار مصرف، قیمت برابر با یک دلار و ده سنت باید باشد و اگر قیمتش از آن بیشتر شد باید دلایل آن بررسی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه