English

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرگزاری موج:

کمبود ۲۰۰ هزار تن برنج تا پایان سال / برنج وارداتی مصرف دهک های پایین جامعه است

اخوان اکبری گفت: برای تامین تمام نیاز داخلی به واردات حدود یک میلیون و 500 هزار تن برنج در سال نیاز داریم که از این میزان حدود 200 هزار تن هنوز وارد نشده به همین دلیل احتمالا قیمت برنج افزایش خواهد داشت.

کمبود 200 هزار تن برنج تا پایان سال / برنج وارداتی مصرف دهک های پایین جامعه است

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه از 28 آبان ماه ثبت سفارش برنج از هند متوقف شده است، گفت: ابتدا گفته شد تا اطلاع رسانی ثبت سفارش برنج بسته خواهد بود و هنوز مسئولان درباره اینکه آیا واردات از کشور دیگر جایگزین خواهد شد یا خیر، اطلاع رسانی نکرده اند.

اخوان اکبری با بیان اینکه به ماه های پایانی سال نزدیک می شویم و شب عید و همچنین ماه رمضان را پیش رو داریم، افزود: این محدودیت واردات برنج روی قیمت ها تاثیر گذاشته است. در واقع همین که خبر ممنوعیت ثبت سفارش برنج مطرح شد برنج ایرانی هم گران تر شد، زیرا در شرایط کنونی دو میلیون تن برنج تولید داخلی داریم و برای تامین تمام نیاز داخلی که حدود 3 میلیون تن است و ما به واردات حدود یک میلیون و 500 هزار تن در سال نیاز داریم که از این میزان ، حدود 200 هزار تن هنوز وارد نشده و با این ممنوعیت واردات احتمالا شاهد رشد قیمت ها در برنج خارجی هم باشیم.

 

 توزیع برنج

او با تاکید بر اینکه تا هفته پیش واردات برنج با ارز نیمایی انجام می شد، تصریح کرد: هرچند تامین ارز با تاخیر تامین می شد اما در شرایط کنونی روال قبل متوقف شده و قرار شده بخشنامه برای چگونگی تامین ارز صادر شود.

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان برنج با تاکید بر اینکه برنج خارجی قوت دهک های پایین جامعه است، اظهار کرد: به طور قطع اگر ثبت سفارش واردات برنج از هند انجام نشود قیمت برنج رشد خواهد کرد و این مساله روی غذای دهک های پایین جامعه تاثیر خواهد گذاشت و از طرف دیگر اگر قیمت ارز برای واردات از سامانه نیما انجام نشود بازهم قیمت برنج گران می شود.

 

بیشتر بخوانید:

واردات برنج ممنوع شد

کاهش ذخیره انبارش برنج ناشی از افزایش تامین داخلی است / ذرت بیشترین موجودی کالای اساسی

آغاز خرید برنج پرمحصول در 7 شهرستان مازندران

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه