English

عضو انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرگزاری موج:

ضرورت واردات ۴۰۰ هزار تن برنج تا پایان سال

کریم ارغوان با اشاره به اینکه ثبت سفارش برنج هندی به دلیلی تراز تجاری موقتی بسته شده است گفت: نسبت به سال گذشته 300 تا 400 تن کسری واردات برنج داریم که پیش از عید نوروز برای ثبات بازار باید انجام شود.

ضرورت واردات 400 هزار تن برنج تا پایان سال

عضو انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه ثبت سفارش برنج هندی به دلیل مشکل تراز تجاری موقتی بسته شده است، گفت: در سال یک میلیون و 500 تن برنج هندی واردات به کشور واردات می شود و تاکنون یک میلیون و 200 تن واردات شده و نسبت به سال گذشته 300 تا 400 تن کسری واردات برنج داریم

کریم ارغوان با بیان اینکه عرضه و تقاضای برنج در چند ماه گذشته متعادل بوده و اگر ثبت سفارش واردات برنج هندی باز نشود اثر روانی آن روی واردات برنج از پاکستان هم تاثیر می گذارد، افزود: در شرایط کنونی کمی برنج پاکستانی گران شده و حتی ممکن است در صورت ادامه بسته بودن ثبت سفارش برنج هندی این گرانی به برنج ایرانی هم برسد.

او افزود: شش دهک پایین جامعه قبل از گرانی برنج ایرانی از برنج خارجی استفاده می کردند و تقریبا 2 دهک بالاتر هم در یک سال اخیر متقاضی برنج ایرانی شده اند، بنابراین با توجه به افزایش قیمت گوشت و ... حذف برنج از سفره مردم منجر به آسیب های اجتماعی می شود.

ارغوان با تاکید بر اینکه در سال های اخیر مصرف برنج در ایران کاهش یافته اظهار کرد: مردم دهک های پایین جامعه آن را با نان و ماکارونی جایگزین کرده اند.

عضو انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به اینکه در شرایط کنونی برنج های خوب خارجی یک سوم برنج ایرانی قیمت دارد، گفت: امسال 15 تا 20 درصد افزایش تولید برنج ایرانی داشته ایم و همین موضوع باعث شد قیمت برنج ایرانی امسال گران نشود و حدود 5 درصد در ابتدای فصل عرضه محصولات قیمت برنج تعدیل شد اما این موضوع چندان در بازار تغییری به وجود نمی آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه