English

یک عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

اقتصاد نیازمند سیاست های متعادل ساز است/ خروج دولت از اقتصاد دستوری مقدمه خروج از رکود

عباس آرگون گفت: در حال حاضر سرمایه ها از بخش مولد فراری هستند زیرا اقتصاد کشور تحت تاثیر سیاست های مداخله کرانه‌ای دولت باعث بی اعتمادی بین سرمایه گذاران شده است، از این رو بهترین سیاست گذاری در اقتصاد می تواند بستر ساز ورود مجدد سرمایه به تولید باشد و کاهش تحریم ها در نتیجه اجرای برجام گامی در مسیر تحقق این هدف است.

اقتصاد نیازمند سیاست های متعادل ساز است/ خروج دولت از اقتصاد دستوری مقدمه خروج از رکود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در سال های اخیر سرمایه گذاری در اقتصاد کشور به حداقل ممکن رسیده و حالا بسیاری از تئوریسین های اقتصادی معتقدند برای جبران کمبود سرمایه گذری در اقتصاد باید سرمایه های داخلی را با سیاست گذاری مناسب به بخش های مولد اقتصاد سوق داد.

یک عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مولفه برای بازگشت اقتصاد به حالت تعادل عدم دخالت دولت در سیاست گذاری های قیمتی است، گفت: در شرایط کنونی  اقتصاد کشور به سرمایه گذاری نیاز دارد و با توجه به اینکه تورم هم همچنان با نرخ بالایی ادامه دارد اگر سیاست ها در جهت هدایت نقدینگی به بخش مولد نباشد اقتصاد کشور دچار رکود می شود.

عباس آرگون با بیان اینکه بازارهای مالی مهم‌ترین ابزار دولت برای انتقال نقدینگی به بخش های تولیدی است، تصریح کرد: در حال حاضر فضای اقتصادی به گونه ای نیست که سرمایه گذاران اعتماد کنند که وارد بخش های تولیدی بشوند، زیرا از یک سو فشار تحریم ها زیاد شده و از طرف دیگر منابع کافی در اقتصاد برای رونق تولید وجود ندارد.

او با تاکید بر اینکه در مقطع کنونی اگر بخواهیم اقتصاد کشور به صورت متعادل رشد کند تلاش برای رفع محدودیت های تحریمی است، تصریح کرد: وقتی شرکت ها بتوانند صادرات و درآمدزایی بیشتری داشته باشند منابع برای اجرای پروژه های خود خواهند داشت و این مساله کمک می کند تا اقتصاد وارد شرایط رکودی نشود.

آرگون با تاکید بر اینکه ریسک ها سرمایه گذاران را از بخش مولد فراری می دهد، تصریح کرد: اقتصاد کشور تحت تاثیر سیاست های مداخله گرانه ای دولت می تواند بسیار واکنش منفی نشان دهد ، از این رو بهترین سیاست گذاری در اقتصاد بسترسازی برای ورود مجدد سرمایه به بخش تولید است و کاهش تحریم ها در نتیجه اجرای برجام گامی در مسیر تحقق این هدف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه