English

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خبر داد؛

افزایش ارزش ۵ درصدی کالا‌های صادراتی نسبت به سال گذشته در اصفهان/ صادرات به ۸۷ کشور

مدیرکل گمرکات استان اصفهان از صادرات کالا از گمرکات استان با حدود پنج درصد افزایش ، حدود ۸۲۴ میلیون دلار بوده است.

افزایش ارزش ۵ درصدی کالا‌های صادراتی نسبت به سال گذشته در اصفهان/ صادرات به ۸۷ کشور

به  گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رسول کوهستانی پزوه گفت: صادرات کالا از گمرکات استان از ابتدای سال جاری تا پایان مهر یک میلیون و ۲۴۴ هزار تُن به ارزش ۸۲۳ میلیون و ۷۵۸ هزار دلار بود که از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافت.

وی افزود: اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان ۶۷۱ نوع کالا است که چدن، آهن و فولاد ۳۲۶ میلیون دلار با سهم ۴۰ درصد، محصولات پتروشیمی ۱۳۳ میلیون دلار با سهم ۱۶ درصد، محصولات لبنی ۶۹ میلیون دلار با سهم هشت درصد، فرش ماشینی و دستباف ۶۴ میلیون دلار با سهم هشت درصد و محصولات تولیدی از آهن و چدن ۶۰ میلیون دلار با سهم هفت درصد بیشترین صادرات را داشته اند.

این مقام مسئول مقاصد هدف صادرات محصول از طریق گمرکات استان اصفهان را ۸۷ کشور برشمرد و ادامه داد: در این مدت ارزش صادرات به عراق ۳۲۹ میلیون دلار، پاکستان ۱۴۲ میلیون دلار، ترکیه ۸۴ میلیون دلار، افغانستان ۵۱ میلیون دلار و ارمنستان ۴۱ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در هفت ماهه سال جاری رتبه پنجم کشوری را کسب کرده است، گفت: از مجموع ۸۲۴ میلیون دلار صادرات گمرکات استان در سال جاری، ۴۶۳ میلیون دلار از طریق گمرک اصفهان، ۲۲۴ میلیون دلار از طریق گمرک کاشان، ۱۰۲ میلیون دلار از طریق گمرک اختصاصی ذوب آهن، ۳۰ میلیون دلار از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه و گمرک تجاری و ۶ میلیون دلار نیز از طریق فرودگاه شهید بهشتی انجام شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت:وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دیگر دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه