English

بانک حکمت ایرانیان در سمینار بروگل بلژیک به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران حضور یافت

سمینار بروگل در بروکسل با عنوان چشم انداز های جدید برای همکاری اقتصادی با ایران با حضور سفیر جمهوری اسلامی، مقامات بلندپایه خارجی و داخلی، مدیر گروه مطالعات اقتصادی و انرژی بین اللمل از موسسه مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه، معاون اتاق بازرگانی ایران برگزار شد که بانک حکمت ایرانیان به عنوان تنها نماینده ایران در شبکه بانکی کشور در این سمینار شرکت کرد.

بانک حکمت ایرانیان در سمینار بروگل بلژیک به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران حضور یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک حکمت ایرانیان، در ابتدای این سمینار پیمان سعادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور بلژیک در خصوص وضعیت پس از تحریم و افق پیش رو سخنرانی کرد و در ادامه آقای شریف معاون اتاق بازرگانی وضعیت کلی ایران به لحاظ شرایط اقتصادی و پتانسیل های موجود را نیز مورد بررسی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که بانک حکمت ایرانیان می تواند در حوزه برند سازی وفعالیت های آموزشی در بلژیک اقدام کند که در نوع خود حرکتی شایسته در ارتقا دانش بانکی خواهد بود.

در ادامه این مراسم، زهرا جزایری مدیر ارزی بانک حکمت ایرانیان با معرفی بانک مرکزی به عنوان عامل نظارتی و تاسیس بانک ها و دفاتر نمایندگی بانک های خارجی در ایران و مناطق آزاد، صحبت های خود را آغاز کرد و در ادامه به بانکداری ایران با تاکید بر الزام رعایت قوانین ضد پولشویی(AML)، CFT و الزامات مربوطه، وضعیت بانکداری الکترونیک و پیشرفت های حاصله در این حوزه شامل کارت های الکترونیکی و سیستم های مکانیزه بانکداری در ایران اشاره کرد.

وی در ادامه با تاکید بیشتر بر توسعه روابط کارگزاری به عنوان عامل اصلی در توسعه روابط اقتصادی و امکان مبادلات تجاری با بانک های اروپایی بر توجه بانک حکمت ایرانیان به این حوزه تاکید کرد.

جزایری همچنین در پایان با اشاره به وضعیت کلی ایران و پتانسیل های موجود در حوزه های مختلف سرمایه گذاری همچون نفت و گاز، حمل و نقل، صنعت و معدن، کشاورزی، فناوری، توریسم و بهداشت را در کنار ایجاد روابط تجاری در مناطق اصلی، آزاد و ویژه اقتصادی تشریح کرد و پیشنهاداتی در خصوص سرمایه گذاری در حوزه های عنوان شده به صورت فاینانس پروژه ها، صدور کارت های اعتباری، ­نرم افزارهای عملیات بانکی، ورود بانک ها و شرکت های خارجی در بحث آموزش بانکی و همچنین تاسیس شعب در مناطق آزاد برای بانک های خارجی ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه