English

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به خبرگزاری موج؛

هشدار به تولیدکنندگان در صورت کم فروشی

غلامرضا شریعتی گفت: در چند وقت اخیر کم فروشی در محصولاتی مانند نوشابه، ماکارونی و... وجود داشته اما هنوز نتیجه ارزیابی مشخص نشده است.

هشدار به تولیدکنندگان در صورت کم فروشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد در راستای حمایت از تولید اقدام کرده و حقوق مصرف کننده را هم حفظ کرده است، گفت: سازمان استاندارد بسته حمایت از تولید را به نام فضای کسب و کار برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری را از امروز بهره برداری می کند تا موانع برداشته شود.

غلامرضا شریعتی با اشاره به بروزرسانی استانداردها  و تایید صلاحیت شرکت های بازرسی و آزمایشگاه ها افزود: در حال حاضر به دنبال تدوین نقشه راه برای 5 سال آینده هستیم، همچنین با دانشگاه شریف تدوین نظام جامع کنترل کیفیت را آغاز کرده ایم که سی ماه طول می کشد.

او با تاکید بر اینکه تفاهمنامه ای با سازمان نظام مهندسی درباره کیفیت مصالح ساختمانی منعقد کرده ایم گفت: در سال 54 متوسط عمر یک ساختمان در ایران و کشورهای توسعه یافته 25 تا 30 بوده و در حال حاضر متوسط عمر ساختمان در ایران همچنان 27 سال است اما در کشورهای توسعه یافته به 100 رسیده است، از طرف دیگر در طول این مدت ایرانی ها 2.5 بار هزینه صرف نوسازی خانه ها می کنند در حالی که همین هزینه ها می تواند برای ارتقا کیفیت زندگی خانواده ها هزینه شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه 161 پروانه تولید مصالح ساختمانی تعلیق و تعداد زیادی پروانه ابطال شده است، گفت: در حال حاضر باید کیفیت مصالح باید ارتقا یابد تا در مقابل زلزله ساختمان ها مقاومت بیشتری داشته باشند.

شریعتی همچنین با بیان اینکه در سال 99 کیفیت بنزین ارتقا پیدا کرده اما هنوز با استانداردها فاصله دارد، گفت: پارامترهای سوخت بنزین در کلام شهرها با استاندارد منطبق بوده اما در شهرستان ها منطبق نبوده است، البته اکتان بنزین سوپر عرضه شده در تمام کشور با استاندارد انطباق ندارد و همین موضوع به مقامات دی ربط گزارش شده است. همچنین در مراکز توزیع سوخت نفت و گاز میزان گوگرد بالا بود و اگر منوال همین باشد سهم آلایندگی هوا ناشی از سوخت افزایش می یابد.

او با تاکید بر اینکه از مجموعه 85 استاندارد خودرو به دلیل محدودیت ها چند استاندارد تعلیق شده است، گفت: شورای عالی در آن زمان تاکید کرده اند که خودروسازها باید در یک بازه زمانی تمام استانداردها را باید اجرایی کنند. هرچند در چند وقت اخیر استانداردها در خودروهایی مانند شاهین و تارا اجرایی شده اما هنوز با خودروهای خارجی که رضایت مردم را جلب کنند فاصله زیادی دارند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج ضمن اشاره به اینکه در عرصه برخی محصولات کم فروشی دیده ایم و اگر نتایج ارزیابی ما تایید کند با آنها برخورد می کنیم، گفت: در چند وقت اخیر کم فروشی در محصولاتی مانند نوشابه، ماکارونی و... وجود داشته اما هنوز کنتیجه ارزیابی مشخص نشده که با آنها برخورد می کنیم.

او با بیان اینکه استاندارد سازی در بخش خدمات را شروع کرده ایم، گفت: در حال حاضر برنامه ریزی برای اجرای کیو آر کد برنامه ریزی کرده ایم.

شریعتی با بیان اینکه استاندارد مسئولیت اجتماعی یک استاندارد بین المللی است که برخی از آنها با فرهنگ و سنت ما انطباق ندارد، گفت: در حال حاضر کمیته ای برای اجرای این استاندارد تشکیل شده و پروتکل های اجرایی آن تدوین شده و برای اجرایی کردن آن برنامه داریم تا متناسب با سیاست های کشور اقدام کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه