English

معاون رئیس جمهور؛

ایران رتبه چهارم نانو تکنولوژی جهان/ همه ظرفیت های علمی باید در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد

سعید اوحدی گفت : امروز ایران از نظر نانو تکنولوژی در رتبه چهارم قرار دارد. در حال حاضر 9 هزار از فرزندان خانواده های شهدا جزو پژوهشگران و نخبگان هستند، از این رو همه ظرفیت علمی کشور باید برای ارتقای کشور در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد.

ایران رتبه چهارم نانو تکنولوژی جهان/ همه ظرفیت های علمی باید در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،  نخستین رویداد استارت اپی شاهد با هدف نخبه پروری و حمایت از محصولات خاص برای عبور از مشکلات تحریمی برای تولید با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد.

معاون رئیس جمهور در این مراسم با بیان اینکه خدا را شکرگذار هستیم که شاهد پیشرفت فرزندان شهدا هستیم، گفت:  امروز یکی دستاوردهای ماندگار علم است. باید توجه داشت که درباره علم بیشترین احادیث و روایات را داریم و در آموزه های دینی تاکید شده است که علم محدودیت مکانی، زمانی و جنسیتی ندارد.

سعید اوحدی با بیان اینکه پیامبر فرموده اند طلب علم برای فرزند دختر هم واجب است، افزود: علم باعث قدرت و عزت جامعه است و در حال حاضر رهبر معظم انقلاب راهبردها را از بستر علم تعیین کرده است.

او با تاکید بر اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب بر علم و دانش پژوهی تاکید شده است، تصریح کرد: اگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود شاید به این میزان پیشرفت دست نیافته بودیم و امروز ایران از نظر نانو تکنولوژی در رتبه چهارم قرار دارد. در حال حاضر 9 هزار از فرزندان خانواده های شهدا جزو پژوهشگران و نخبگان هستند، از این رو همه ظرفیت علمی کشور باید برای ارتقای کشور در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد.

واحدی افزود: حضرت امام فرمودند که علم به مثابه چراغی است که اگر به درستی از آن استفاده نشود فرد ناصالح با آن نور به دزدی می رود مانند همان اتفاقی که در غرب اتفاق افتاده و از علم برای آسیب به کودکان یمن استفاده می کنند. 

همچنین عادل مهری دیرکل دفتر دانش بنیان ها و تشکل ها با بیان اینکه مرکز دانش پژوهان بیش از 2 هزار پژوهشگر خانواده شهید را در عضویت دارد، گفت: در مسیر راه اندازی مرکز دانش بنیان اقدامات لازم برای شناسایی طرح های نمونه جشنواره نخستین رویداد شاهد برگزار شد و در این مراسم از 12 طرح از بین بیش از 200 طرح برگزیده شده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه