English

نقد و واکنش به خاموشی ها!

در چند هفته اخیر موضوع آلودگی هوای تهران که ناشی از افزایش بی رویه مصرف مازوت در نیروگاه ها و صنایع کشور است خبرساز شده و بعد از آن خاموشی متناوب مناطق مختلف تهران دال بر علت شد تا نقد و واکنش به خاموشی ها در شبکه های اجتماعی افزایش یابد.

نقد و واکنش به خاموشی ها!
به گزارش خبرگزاری موج

، در چند هفته اخیر موضوع آلودگی هوا ی تهران که ناشی از افزایش بی رویه مصرف مازوت در نیروگاه ها و صنایع کشور است خبرساز شده و بعد از آن خاموشی متناوب مناطق مختلف تهران دال بر علت شد تا  نقد و واکنش به خاموشی ها در شبکه های اجتماعی افزایش یابد.

چراکه در شهریور ماه سال ۹۶ رئیس جمهوری در صحبت های خود با طرح این ادعا که امنیت یعنی اینکه مردم برقشان قطع نشود و به گاز هم دسترسی داشته باشند! حسن روحانی عملا به شرایط پایدار شبکه برق کشور افتخار کردند و بعد هم تاکید کردند که به زودی مصرف مازوت نیروگاه ها هم کاهش می یابد و از شر آلودگی تهران خلاص می شویم!

چند سالی از صحبت های رئیس جمهور گذشته و در این مدت میزان تولید برق در ایران هم افزایش یافته است، هرچند مسئولان ادعا می کنند که در این مدت تعدادی از روستاهای کشور به شبکه برق وصل شده اند و افزایش تولید برق در این مسیر بی اثر شده است، اما به طور قطع افزایش تعدادی روستا نمی تواند چندان در مقابل تولید چند هزار مگاواتی برق قابل ملاحظه باشد.

از طرف دیگر یکی از مسائلی که از سوی مردم دنبال می شود وضعیت صادرات برق به عراق است که در سال های اخیر به دلیل اینکه عراق پول آن را نپرداخته همواره رسانه ای شده و هیچکدام از مسئولان نمی توانند منکر این شوند که شرایطی کنونی که با کسری برق مواجه شدیم صادرات نداریم و در واقع سنکروم کردن برق ایران و عراق در سال گذشته عملا این فرآیند را هم تشدید کرد و عراق می توانند برق بیشتری از شبکه ایران دریافت کنند.

شاید در روزهای اخیر عجیب ترین نکته درباره مصاحبه مسئولان برای قطعی برق، مطرح شدن کاهش برق مصرفی واحدهای استخراج کننده رمز ارز است، آیا استخراج رمز ارز به قدری حیاتی است که در این شرایط کنونی برق آنها به طور کامل قطع نمی شود؟

شاید با توجه به اینکه تعرفه برق استخراج کنندگان رمز ارز به صورت آزاد محاسبه می شود و پول خوبی عاید دولت می کند حاضر نیستند برق آنها را قطع کنند؛ اما برای اینکه فضای روانی جامعه را آرام کنند ادعا می کنند که برای اولویت قراردادن برق خانگی، برق چند ارگان دولتی قطع شد! گویا برق رسانی به رمز ارزها مهمتر از برق رسانی به ارگان های دولتی است که باید کار ارباب رجوع را انجام دهد و به نوعی چرخه اقتصاد کشور را حفظ کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه