English

هماهنگی برای رعایت الزامات بهداشتی در ناوگان مسافربری

برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ناوگان مسافربری، هماهنگی های لازم با تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافربری و رعایت الزامات بهداشتی در طول سفر انجام شده است .

هماهنگی برای رعایت الزامات بهداشتی در ناوگان مسافربری
به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ،  مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان با بیان این مطلب، اظهار کرد: تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر و شرکت‌ها و موسسات مسافربری مکلف به رعایت الزامات مبنی بر ضدعفونی کردن سطوح تماس دست مسافران در ناوگان با مواد ضدعفونی کننده استاندارد مورد تایید مراکز بهداشت و ضدعفونی کردن مکان های مورد لزوم در پایانه های مسافربری از طریق سازمان پایانه های شهرداری می باشند.
 داریوش باقرجوان به سایر تمهیدات صورت گرفته اشاره کرد و افزود : به شرکت‌های مسافربری تاکید شده است از بطری‌های آب یکبار مصرف به جای لیوان برای مصرف آب شرب به مسافران استفاده کنند و برای مسافران دارای علائم سرماخوردگی ماسک  تهیه و تحویل نمایند .
وی خاطر نشان کرد: به شرکت‌های حمل و نقل مسافر مبنی بر رعایت کامل مفاد ماده ۱۵ ضوابط حمل و نقل مسافر در خصوص چگونگی تهیه ، نگهداری و توزیع بهداشتی خوراکی ها در بین مسافران الزام شده است.
 باقرجوان افزود: شرکت های مسافربری ملزم هستند چنانچه در حین سفرها مسافرانی با علائم سرماخوردگی شدید مشاهده شوند نسبت به توجیه رعایت رفتارهای بهداشتی و ایمنی از جمله استفاده از ماسک و در صورت لزوم استقرار مسافر در محلی از وسیله نقلیه که کمترین مواجهه با سایر مسافران را داشته باشد،  اقدام کنند .
گفتنی است این اقدامات در بخشنامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های سراسر کشور برای نظارت کافی و مستمر با همکاری شبکه بهداشت استان در این خصوص ابلاغ شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه