English

علیرضا صادق آبادی خبر داد؛

تولید کک اسفنجی با سرمایه ۱۵۰ میلیون یورویی

مدیر عامل شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی گفت:با تاکید بر اینکه از ترکیب خوراک های مختلف برای تبدیل شدن به محصولی مشابه کک اسفنجی نیاز به یک میلیارد یورو بود اما با 150 میلیون یورو در پالایشگاه اراک تولید شد، امیدواریم که تا یک سال آینده قراردادهای این بخش به مرحله EPC وارد شود.

تولید کک اسفنجی با سرمایه 150 میلیون یورویی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، تفاهمنامه همکاری بین شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و شرکت توسعه و نوسازی صنایع ایران با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شد. این تفاهمنامه در راستای تولید محصولات کک اسفنجی سوزنی از پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی شازند منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه دو ماهه پیش قرارداد دوگانه سوز کردن یک میلیون و دویست خودرو انجام شده و امروز در اصفهان اجرایی شده است، گفت: از سال 1380 مدیران وقت شرکت پخش،و پالایش پروژه های افزایش ظرفیت و بهینه سازی تولید در پالایشگاه ها آغاز شد و سال 1385 قراردادهای یی پی سی آغاز شد و باعث شد تولید بنزین از 37 میلیون لیتر در سال 80 به 110 میلیون لیتر در سال 98 برسد.

علیرضا صادق آبادی با بیان اینکه تولید نفت و گاز از 70 میلیون لیتر در سال 80 به 120 میلیون لیتر در سال 98 رسیده است، افزود: از آنجایی که هدف ما تامین کک اسفنجی سوزنی برای پروژه های فولاد و آلومینیوم بودیم، از این رو از محل منابع داخلی پروژه تولید کک اسفنجی انجام شد از طرف دیگر نیاز بود که میزان نفت کوره پالایشگاه بندرعباس کم شود.  

او با تاکید بر اینکه از ترکیب خوراک های مختلف برای تبدیل شدن به محصولی مشابه کک سوزنی نیاز به یک میلیارد یورو بود اما با 150 میلیون یورو در پالایشگاه اراک تولید شد، اظهار کرد: امیدواریم که تا یک سال آینده قراردادهای این بخش به مرحله EPC وارد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه