English

افشاگری مدیرعامل تلگرام علیه واتس آپ؛واتس آپ ابزاری برای جاسوسی

پاول دوروف بنیانگذار پیام رسان تلگرام از کاربران پیام رسان واتس آپ خواسته تا هر چه سریع تر این پیام رسان را از گوشی های تلفن همراه خود حذف کنند.

افشاگری مدیرعامل تلگرام علیه واتس آپ؛واتس آپ ابزاری برای جاسوسی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از فوربز، پاول دوروف بنیانگذار پیام رسان تلگرام گفته است: پیام رسان واتس آپ نه تنها عملکرد قابل قبولی در حراست از پیام های کاربرانش نداشته بلکه به مثابه ابزاری برای جاسوسی از محتوای غیر واتس آپی کاربران(دیگر محتوای تلفن همراه کاربران نظیر عکس ها) درآمده است. دوروف از کاربران خواسته تا هر چه سریع تر پیام رسان واتس آپ را از تلفن های همراه خود حذف کنند.

بنیانگذار تلگرام در کانال تلگرامی خود که ۳۳۵۰۰۰ کاربر دارد گفته است: اگر با انتشار عکس ها و پیام های خصوصی خود مشکلی ندارید، به کار با پیام رسان واتس آپ ادامه دهید. 

پیام رسان تلگرام ماهانه ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد حال آنکه پیام رسان واتس آپ ماهانه از وجود ۱.۶ میلیارد کاربر سود می برد. پیام رسان واتس آپ به تازگی از کاربران خود خواسته است تا نرم افزار واتس آپ خود را آپدیت کنند. این اقدام واتس آپ پس از آن انجام شد که هکرها در هند با ایجاد حفره امنیتی در واتس آپ، امکان سرقت پیام های افراد را فراهم کرده بودند. 

برخی کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات این اقدام دوروف را در راستای تلاش برای سبقت گرفتن از پیام رسان واتس آپ ارزیابی کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه