English

رییس مجلس؛

مشکلات راننده ها را برطرف می کنیم/خواسته ما مقابله تشکل ها با قاچاق است

علی لاریجانی گفت: امروز شما از ما یک خواسته دارید و ما به آن توجه می کنیم و امروز ما نیز یک خواهش داریم که نگذارید قاچاق اتفاق بیفتد، ما به تشکل های شما اعتماد داریم و اگر تشکل ها در این بخش فعال شوند، به طور قطع ما مشکلات را رفع خواهیم کرد.

مشکلات راننده ها را برطرف می کنیم/خواسته ما مقابله تشکل ها با قاچاق است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ، در مراسم گرامیداشت حمل و نقل، راننده ها و راهداری رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم تعادل عرضه و تقاضا برای حمل و نقل راننده ها را نگران کرده است، گفت: اینکه گفته می شود با تحریم واردات کالا به گمرک کاهش می یابد و روی حمل و نقل اثر می گذارد درست نیست، زیرا روی برخی کالاها مربوط است، اما در مقابل تولید داخلی باید افزایش یابد، زیرا کشور چاره ای جز آن ندارد و از طرف دیگر همین تولید کننده ها به مواد اولیه نیاز دارند و این مسئله رونق را بهبود می بخشد. 

او با تاکید بر اینکه در زمان تحریم همکاری با همسایه ها افزایش می یابد، گفت: به طور قطع حمل و نقل با کشورهای همسایه در زمان تحریم با همسایگان افزایش خواهد یافت.

لاریجانی با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده به تحریم ها مربوط نمی شود اما تاکنون به آن اهتمام ورزیده نشده است، تصریح کرد: به وزیر راه و شهرسازی برای توجه مقوله نوسازی تاکید کرده ام، همچنین فعال سازی سواحل مکران از دیگر برنامه های است که باید مورد توجه قرار گیرد و یک موضوع کوچک نیست که از آن چشم پوشی کرد.

رییس مجلس با اشاره به اینکه برخی به دنبال تضعیف روحیه ایرانی ها هستند، تصریح کرد: ایران کشور کوچکی نیست و نمی توانند با آن سیاست ها پیش بروند، وزیر خارجه آمریکا پیش تر گفته بود که «ما با کره شمالی بنای جنگ نداشتیم اما به گونه ای صحبت می کردیم که گویی هدف جنگ است.» این تئوری مرد دیوانه است.

او با اشاره به اینکه ادعای اینکه ایران به سمت مسیری ریلی برود برکناری بر دوش حمل ونقل جاده خواهد بود درست نیست، گفت: همه بخش های  حمل و نقل برای توسعه باید دست به دست هم بدهند و جابجایی بار از گمرک به عهده راننده ها است.

لاریجانی با بیان اینکه بار باید به صورت یکسان به راننده ها داده شود، افزود: اینکه یک راننده دو بار حمل می کندو دیگری ده روز باید منتظر بمانند این راننده ها را دلسرد می کند که وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری با ایجاد نظارت سیار با این مقوله برخورد کند و این یک خیانت است.

لاریجانی با بیان اینکه استفاده از ای تی می تواند به انظباط عادلانه منتهی شود، تصریح کرد: هیچ خودرویی نباید بدون برگ نوبت و ضابطه وارد گمرک شود.

او با اشاره به اینکه باید در بنادر جنوب باید پایانه مناسب ایجاد شود، گفت: راننده ها که مسافت طولانی را طی می کنند باید امکاناتی داشته باشند که بتوانند استراحت کنند و این باعث می شود با آرامش رانندگی کنند و تصادف نیز کمتر رخ خواهد داد. 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها نخستین بخشی که تحریم کرده اند خودرو بوده است، گفت: شاید تامین قطعات به دلیل تحریم ها سخت شده اما از آنجایی که اقتصاد  عالمی پیچیده است که می تواند در همکاری با تشکل ها و ...این تجهیزات را تامین کرد، از این رو می توانیم در قالب طرحی در شورای قوا تصویب کنیم و اگر تعجیل کنید در ادائه آن همین هفته در مجلس بررسی خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیمی که در وزارت راه و شهرسازی هستند به دنبال رفع مشکل راننده ها هستند، گفت: از روش های استفاده نکنید که دیگران سو استفاده کنند زیرا مسئولان وزارت راه گوش شنوا دارند.

او با اشاره به اینکه قاچاق یکی از مشکلات کشور است، گفت: تردیدی ندارم که قاطبه شما آدم های سالمی هستید اما نگذارید عده ای وجهه شما را خراب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه