English

معاون وزیر ارتباطات در نشستی در همایش تهران هوشمند:

۱۸ میلیون سفر روزانه در تهران انجام می شود

نصرالله جهانگرد گفت: روزانه 18 میلیون سفر در تهران انجام می شود، به نظر می رسد تاکسی تنها در کشور ما به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی و اشتراکی استفاده می‌شود.

18 میلیون سفر روزانه در تهران انجام می شود

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در نشست تخصصی جا به جایی و حمل و نقل هوشمند در همایش بین المللی تهران هوشمند با اشاره به انجام روزانه 18 میلیون سفر در تهران بر اصلاح الگوی حمل و نقل در کشور تاکید کرد: روزانه 18 میلیون سفر در تهران انجام می شود که شامل سفرهای درون شهری برای کار، تحصیل، خدمات و تفریح است و مداخله ما در بهینه شدن این سفرها تنها در حوزه خدمات است. 

نصرالله جهانگرد با بیان اینکه الگوی حمل و نقل عمومی در کشور گفت: شاید تاکسی تنها در کشور ما به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی و اشتراکی استفاده می‌شود. الگوهای حمل و نقل به طور کلی باید در کشور تصحیح شود و هنگام تحلیل مسایل باید بدانیم عوامل شکل‌دهی به تصمیم ما از پدیده‌های مختلفی تاثیر می‌پذیرد و نمی‌توان تنها وجود تاکسی‌های اینترنتی را بدون توجه به کلیت شرایط نقد کرد.

جهانگرد در این نشست با تاکید بر تامین رفاه مردم در صورت مداخله در تصحیح الگوی حمل و نقل گفت: توجه کنیم حمل و نقل عمومی باید به سمتی رود که افزایش کیفیت زندگی مردم، کم کردن هزینه ها و تنوع خدمات باید در اولویت ما قرار گیرد. 

چالش تاکسی های اینترنتی

در ادامه، محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست تخصصی با ارائه مثال‌هایی از مدیریت حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ دنیا گفت: در دنیا نیز برای کار تاکسی‌های اینترنتی چالش‌های اساسی وجود دارد. مثل رعایت ایمنی، مسئله داده و تحلیل آن، ایجاد فضای رقابت صحیح بین تاکسیرانی رسمی و اینترنتی، ارائه خدمات به افراد کم توان و ایفای نقش مکمل در کل سیستم حمل و نقل چند وسیله ای. 

وی در ادامه گفت: شهرها در این شرایط چند انتخاب دارند. اعمال کاهش مقررات در صنعت تاکسیرانی استاندارد و رسمی و یا الزام خدمات تاکسی‌های اینترنتی از قوانین و استانداردهای موجود، یا انجام ترکیبی از هر دو، انتخاب‌هایی است که وجود دارد. 

ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ در ادامه این نشست با اعلام آمادگی در همکاری با شهرداری تهران تهران گفت: ما برای انجام هماهنگی با شهرداری تهران و اعمال مواردی که دغدغه این نهاد است کاملا آماده هستیم که شامل انجام مواردی مثل استانداردهای فنی، سلامت خودرو و امنیت سفر مسایلی است تا بر روی آنها مذاکره و تغییرات لازم اعمال می‌شود. 

سهیل مظلوم، مدیر عامل شرکت سپندار نیز با تاکید بر اینکه از تابستان آینده پرداخت نقدی عوارض حذف خواهد شد گفت: روش‌های در نظر گرفته شده برای این منظور شامل تگ RFID، کیف پول متصل به GPS، خوداظهاری، Video Trolling و پرداخت با توقف است

 نشست تخصصی حمل و نقل 20 آذر ماه در برج میلاد با حضور نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی وحدت کار، عضو هیئت مدیره شرکت کنترل ترافیک، ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ و سهیل مظلوم مدیر عامل شرکت سپندار برگزار شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه