English

امضای تفاهمنامه مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه و سازمان تعاونی روستایی

مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه با سازمان تعاونی روستایی کشور تفاهمنامه همکاری انتقاد کرد، در حال حاضر این مرکز از طریق شرکت حامی سرمایه اقتصاد 10 طرح مهم بخش کشاورزی و دامپروری را کلید زده است.

امضای تفاهمنامه مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه و سازمان تعاونی روستایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ده طرح در حوزه کشاورزی از سوی مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه کلید خورده است که شامل طرح مردمی پرواربندی دلم، استفاده از پسماندها در خوراک دام، زنجیره تامین گیاهان دارویی، کشت دانه های روغنی، طرح سنتز نژاد برتر بر، اصلاح نژاد گوسفند افشاری، طرح تولید ماهی تیلاپیلا، فرآوری گیاه استویا، اصلاح نژاد گاو سیمینتال و طرح تولید نوشابه های طبیعی بدون مواد نگهدارنده است.

حسین شیرزاد رییس سازمان تعاونی روستایی در ابتدای نشست انعقاد تفاهمنامه با مرکز اقتصاد مقاومتی تعاونی سپاه گفت: در حال حاضر طبق فرمان رهبر معظم انقلاب برای توسعه مناطق روستایی و نبود بخش خصوصی توانمند برای اجرای طرح های کشاورزی از این رو شرکت حامی سرمایه اقتصاد با هدف انتقال تکنولوژی و تامین سرمایه فعالیت خواهد کرد.

او با بیان اینکه 6 هزار تعاونی روستایی در کشور وجود دارد، افزود: در حال حاضر 6 میلیون عضو در تعاونی های روستایی وجود دارد و سه و نیم میلیون هکتار سطح کشت در اختیار دارد و نزدیک به 1800 فروشگاه سوخت آل آن جی و....دارد و توان انبارداری دو و نیم میلیون غلات را دارد.

شیرزاد با تاکید بر اینکه در تمام مناطق کشور و حتی روستاهای دور افتاده فعال هستند، تصریح کرد: برای افزایش تولید باید ریسک فعالیت ها رو کاهش دهیم و این مسئله محقق نمی شود مگر با حضور شرکت های بزرگی همچون شرکت حامی سرمایه اقتصاد.

رییس سازمان تعاونی روستایی کشور با اشاره به اینکه حاشیه شود مناسب در پروژه انگیزه اشتغالزایی است، گفت: شرکت حامی سرمایه اقتصاد می توانند با عنوان فاینانسور اشتغال محور عمل کند، از طرف دیگری تکنولوژی در اصلاح نژاد، اینترنت اشیا و...را در اختیار دارد.

هدف تعاونی سپاه بنگاه داریی نیست 

رییس مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه با اشاره به اینکه پتانسیل های زیادی در کشور وجود دارد که باید از آنها بهره مند شد، گفت: چند سالی است دشمن جنگ اقتصادی آغاز کرده که سخت تر از جنگ نظامی است زیرا معیشت مردم را نشانه رفته است.

خضرالله حیدرزاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که مرکز جنگ اقتصادی علیه ایران خزانه داری آمریکا است، گفت: آنها به دنبال نابودی اقتصاد ایران است که با همراهی مردم بر آنها غلبه می کنیم

او با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را به عنوان مهمترین راهکار بیان کرده است، تصریح کرد: چند سالی است سپاه در کنار دولت به اقتصاد ورود کرده تا طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کند و در مسیر اقتصاد مقاومتی و توسعه الگو ها به ویژه در بخش کشاورزی و سلامت عمل کنیم، زیرا در سال های گذشته بخش خصوصی در این بخش ها چندان ورود نکرده است که شاید به دلیل بوروکراسی اداری، نداشتم سرمایه کافی و...بوده است، از این رو ما به دنبال بنگاه داری نیستیم بلکه جاهای که بن بست هست ما ورود می کنیم و از گلوگاه ها عبور می کنیم تا بعد از الگو سازی در طرح های توسعه ای بخش خصوصی ورود کند.

او با اشاره به اینکه تاکنون در بخش های از کشاورزی و شیلات ورود کرده ایم، گفت: کشور از امکانات و آزمایشگاه های خوبی بهره مند هستیم که توسعه مناسبی در بخش کشاورزی ایجاد کنیم.

او با اشاره به اینکه صد هزار تن گوشت به کشور وارد می شود، گفت: یکی از برنامه ما برای خودکفایی در بخش گوشت واردات 30 تا 60 هزار راس گوساله قابل پروار است که با منابع خودمان در اختیار روستایی ها قرار دهیم و سپس به صورت تضمینی از آنها خرید کنیم و در اختیار مراکز توزیع گوشت قرار دهیم. تاکنون 200 خانواده را تجهیز کرده ایم که در چند ماه گوساله 120 کیلویی به 400 تا 500 کیلو خواهد رسید که نوعی اشتغال زایی در کشور است.

اصلاح نژاد دام چندقلو زا

محمدیان معاون کشاورزی مرکز اقتصاد مقاومتی تعاونی سپاه با اشاره به اقداماتی که تاکنون در اصلاح نژاد انجام داده اند، گفت: در سال های گذشته نسلی با اصلاح نژاد افشاری و رمانوف انجام شده است که گوسفندان چندقلو زا هستند و همچنین در بخش تامین خوراک دام از طریق پسماندها به پیشرفت خوبی رسیده ایم و امروز 12 کارخانه داریم.

محمدیان با تاکید بر اینکه تکثیر ماهیان خاویاری را شروع کرده ایم، افزود: تولید ماهی خاویاری به 40 تن خواهد رسید و تولید ماهی تیلاپیلا را با مجوز سازمان محیط زیست در یزد آغاز کرده ایم.

تکمیل حلقه فرآوری گیاه دارویی

محسن مردی مدیرعامل شرکت طعم طبیعت با اشاره به اینکه امروز در بخش گیاهان دارویی امروز خام فروشی می شود، گفت: با کمک دانشمندان، اطبا به آسیب شناسی این بخش ورود کرده ایم که نخست حلقه های مفقوده را شناسایی کنیم و بعد مردم به این بخش ورود کنند.

او با بیان اینکه مهمترین حلقه مفقوده نبود پالایشگاه فراوردی گیاهان دارویی بود، افزود: فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی و زنجیره خرید و فروش حلقه های مفقوده دیگری هستند که مورد توجه قرار گرفته است.

مردی با تاکید بر اینکه مرکز سلامت طوبی برای ترویج گیاهان دارویی را تاسیس کرده ایم، افزود: ایجاد پالایشگاه گیاهان دارویی اقدام دیگری بود که انجام دادیم و بعد از آن به تولید و تامین مواد اولیه برای پالایشگاه را در دستور کار قرار داده ایم که در آینده با خرید تضمینی چرخه فرآوری کامل خواهد شد.

او با اشاره به اینکه کارخانه فرآوری گیاه استوای تا پایان سال بهره برداری می شود، گفت: در پروژه های که برای نخستین بار در کشور انجام می شود ریسک بالایی دارد و بخش خصوصی کمتر ورود می کند، از این رو ما ورود کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر بخشی از پروژه ها با هدف اشتغالزایی و بسترسازی انجام می شود که در راستایی اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد که امنیت اشتغال و تامین پایدار مواد غذایی را در کشور انجام می شود.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه