English

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در همایش اکو ارشیتکت مطرح کرد

استفاده از ظرفیت های بین المللی برای کاهش اثر تحریم ها/رونمایی از پوستر همایش و نمایشگاه اکو آرشیتکت

اولین نشست معرفی و رونمایی از پوستر همایش و نمایشگاه اکو آرشیتکت در مرکزپژوهش های مجلس برگزار شد و نایب رییس کمیسیون صنایع و معدن مجلس خواستار بهره گیری از ظرفیت های بین المللی برای کاهش تاثیر تحریم ها شد.

استفاده از ظرفیت های بین المللی برای کاهش اثر تحریم ها/رونمایی از پوستر همایش و نمایشگاه اکو آرشیتکت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، کشورهای آذربایجان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، پاکستان، ترکمستان، ازبکستان و افغانستان عضو مجموعه و موسسه فرهنگی اکو هستند و نقش فعالی در تعاملات اعضا ایجاد می کنند، پویا میزانی مدیر اجرایی همایش اکو ارشیتکت در ابتدای این مراسم به تاثیرات مثبت  برگزاری این همایش و معرفی فرصت های معماری در بین کشورها عضو اکو اشاره کرد و در ادامه نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا از ظرفیت‌های قانون‌گذاری برای رفع موانع استفاده کند چراکه می توان از اکو بهترین استفاده شود، زیرا این مجموعه ظرفیت‌های خوب و سازنده ای دارد که می‌تواند در توسعه روابط سیاسی، اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگ کشورهای عضو موثر باشد.

رضا علیزاده با بیان اینکه انتظارات ما هنوز از فعالیت مجموعه اکو حاصل نشده است، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا از ظرفیت‌های قانون‌گذاری خود در جهت رفع موانع و مشکلات استفاده کند. در واقع با توجه به بحران‌های اقتصادی موجود در کشور، فعالیت مجموعه اکو در سطوح مختلف بین‌المللی برای عبور از  شرایط تحریمی کشور استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه  روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای عضو مجموعه اکو در تحقق اهداف این مجموعه موثر بوده تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات متعددی نیز ایجاد کرده است.

در ادامه این برنامه رییس موسسه فرهنگی اکو با اشاره نوع ارتباط کشورهای عضو اکو با یکدیگر، گفت: به دلیل وجود مشکل در شیوه ارتباطاتی که مجموعه اکو با کشورهای غیرموسس خود دارد، اقدام چندانی در فعالیت‌های این مجموعه نی افتاده است، از این رو امید است دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشور بتواند جریان ناقص دیپلماسی کلاسیک ایران را جبران کند.

 محمدمهدی مظاهری با بیان این که معماری یک دیپلماسی عمومی و فرهنگی است، اظهار کرد: هنر یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در جریان کارهای مختلف اکو مورد توجه قرار می‌گیرد، چراکه در زمانه امروز بدون توجه به هنر نمی‌توان زیست خوبی را تجربه کرد. حال عدم توجه به هنر در جریان زندگی می‌تواند انسان را به موجودی ناانسان مبدل کند.

او با اشاره به این که معماری دارای تاریخی جهانی است، عنوان کرد: معماری از جمله فعالیت‌هایی است که علاوه بر قرارگیری در جریان هنر می‌تواند بر سایر رشته های هنری نیز موثر باشد. به همین دلیل کشورهای عضو مجموعه اکو باید بتوانند جو میان معماری دوران مدرن و دوران سنت را به خوبی مدیریت کنند. 

نخستین نشست معرفی و رونمایی از پوستر همایش و نمایشگاه اکو آرشیتکت صبح 30 مهرماه امسال با حضور جمعی از مهندسان و فعالان حوزه معماری و عمرانی کشور در سالن آفتاب مجلس شورای اسلامی با حمایت موسسه فرهنگی اکو، بنیاد خیریه سفیر مدد ایرانیان، فراکسیون اکو مجلس شورای اسلامی و موسسه ترمه رسانه پویا برگزار شد. در طول این برنامه  شاهرخ رامین (رییس بنیاد مدد ایران)، نیما کیوانی (معمار)، فرشاد مهدی‌زاده (معمار مدرن)، پریسا اشراقی (نماینده شورای سیاست‌گذاری مجموعه اکو) و آقای میرزایی (دبیر فراکسیون اکو) در زمان هایی کوتاه و مجزا به بخش هایی از کارکردهای مهم مجموعه اکو و این رویداد مهم در کشور سخنرانی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه