English

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرگزاری موج:

افزایش تقلب در فروش طلای آبشده/ کاهش قیمت طلا در راه است

عباداله محمدولی گفت: در حال حاضر دولت تصمیم های جدی برای کنترل بازار ارز گرفته و همین موضوع روی بازار طلا نیز اثر می گذارد، به طوری که ابتدا تقاضای بازار ارز به سمت طلا روانه می شود و پس از آن قیمت ها کاهش می یابد.

افزایش تقلب در فروش طلای آبشده/ کاهش قیمت طلا در راه است

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه وضعیت بازار دلار و طلا بعد از تصمیم گیری  اخیر قوا و تفویض اختیارات ویژه به رییس بانک مرکزی با تغییرات زیادی روبرو خواهد شد، گفت: بانک مرکزی به دنبال در اختیار گرفتن کنترل بازار ارز است، زیرا تا زمانی که بازار در دست ماست، می توانیم بر آن کنترل داشته باشیم، هرچند نخست باید مردم به بخشنامه و اطلاعیه های که صادر می شود توجه کنند. بنابراین هر حوزه ای که مردم حقیقی و حقوقی به بازارهای ورود می کنند نیاز به نظم و انضباط دارد.

عباداله محمدولی درباره راهکار مدیریت بازار ارز و طلا، افزود: بازارها باید دارای بانک اطلاعاتی باشند؛ یعنی اینکه مشخص شود؛ چه کسانی خرید می کنند و چقدر می خرند؟ از این رو بانک مرکزی باید ارتباطات تنگاتنگی با کانون صرافان داشته باشند تا برای خریداران و فرشندگان دلار و ... دارای کارت شناسایی شوند.

او درباره راهکارهای که بانک مرکزی برای کاهش قیمت ها باید دنبال کند، گفت: اگر بانک مرکزی با توجه به نیاز بازار، ارز تزریق کند، به طور قطع بازار در کنترل بانک مرکزی قرار می گیرد. همچنین درباره بازار طلا نیز بانک مرکزی می تواند همین اقدام را انجام دهد و با همکاری اتحادیه طلا و جواهرات  برای فروشندگان بازاری سکه کارت شناسایی صادر کند تا به صورت شناسانامه دار فعالیت کنند.

 

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت طلا/بازار طلا پیرو نوسانات نرخ ارز

پیش بینی قیمت طلا/چرا بازار طلا فروشی ها راکد است؟

 

محمدولی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 7 یا 8 ماه از کنترل بازار را از دست داده ایم، اما می توانیم کم کاری را جبران کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر دلالی بازار آزاد ارز در حال برچیده شدن است، از این رو تقاضای جدیدی برای سکه ایجاد خواهد شد و این مسئله می تواند قیمت طلا را تعدیل کند.

او درباره دلایل هجوم مردم به بازارهای سوداگری، گفت: از آنجایی که مردم به دنبال حفظ سرمایه های خود و حتی ایجاد ارزش افزوده برای درآمدزایی هستد به سمت خرید و فروش طلا و ... رفتند و مسئله باعث شد بازارهای مختلفی همچون طلا، خودرو، ارز و... تحت تاثیر قرار گیرد. البته امروز مردم تمایلی برای خرید طلای گران ندارند؛ برای نمونه مصنوعات طلا گران است و به عنوان سرمایه نیست، به همین دلیل بازار آن کاملا راکد شده است.

او درباه اینکه امروز مصنوعات طلا سرمایه نیست، اظهار کرد: قدیم سرمایه ها به طلا تبدیل می شد و در هر زمان امکان تبدیل به پول داشت و مردم سود می کردند، اما امروز فردی که پنج النگو می خرد در زمان فروش به اندازه قیمت 2 النگو برای اجرت از طلای او کم می شود، به  همین دلیل بازار مصنوعات طلا یکسالی راکد است.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه نوسانات اخیر مشکلاتی را در بازار طلا به وجود آورده است، اظهار کرد: در هر بازاری افراد مشکل دار وجود دارند، به همین دلیل می گویم مردم از مغازه های معتبر خرید کنید، زیرا ممکن است در خرید و فروش طلای آبشده کلاهبرداری شود. برای نمونه امروز ممکن است طلای آبشده را با عیار خاص بفروشند اما در عیار آن کم فروشی کنند. از این رو امروز در بازار، سکه طلای قلابی نیز افزایش یافته است. البته باید توجه داشت در بازار مصنوعات طلا به دلیل اینکه طلا شناسنامه دارد، تقلبی در آن وجود دارند.

او با تاکید بر اینکه قیمت طلا در تمام دنیا از انس جهانی تبعیت می کند، گفت: هیچ اراده داخلی در تعیین قیمت طلا در بازار جهانی وجود ندارد و تنها بحث برابری ریال در مقابل سایر ارزهاست که روی بازار طلای داخلی تاثیر می گذارد و اگر دولت بتواند نرخ ارز را تعدیل کند امروز چند نرخ در بازار نخواهیم داشت.

محمد ولی با تاکید بر اینکه در نرخ ارز واردات دولت باید تدابیری اتخاذ کند گفت: بانک مرکزی باید برای غیر از کالاهای ضروری دلار با قیمت کنترل شده در نظر بگیرد. در واقع قیمت معینی برای بازار آزاد نرخ گذاری کند تا تقاضاهای این بازار هم پاسخ داده شود.

او درباره چگونگی قیمت گذاری دلار گفت: اگر دولت شاخص های اقتصادی در تولید، صادرات و ... را تعریف و بر مبنای آن نرخ ارز را تعیین کند می توانیم ارزش پول ملی را در بازارهای جهانی تثبیت کنیم، در غیر اینصورت قیمت گذاری ها می تواند تاثیر منفی بر اقتصاد بگذارد. همان طوری که ما به دنبال حذف صفرهای ریال برای ارزش دادن به پول ملی بودیم، اگر بخواهیم بی خودی از پول خود دفاع کنیم ضرر می کنیم .

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه ایران کشوری است که دارای معادن غنی بزرگی در دنیا است، گفت: وقتی یک درصد از معادن جهان در ایران وجود دارد، نباید نگران دشمنی بیرون از مرزهای کشور باشیم و اگر در 40 سال گذشته بر مبنای شرح وظایف رفتار می کردیم و نسبت به بخش صنعت و اقتصاد بیشتر آگاهی پیدا می کردیم، امروز ده ها صنعت داشتیم که می توانستیم درآمد عمومی کشور را از آن محل تامین کنیم و شاید این میزان به نفت وابسته نبودیم و امروز نیز دیر نشده است و همچنان می توانیم در بخش صنعت وارد شویم امروز حتی طلا جزو ده صنعتی است که می تواند جایگزین نفت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    ان شا الله که طلا هر چه زودتر ارزون بشه

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه