English

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با موج؛

توزیع مرغ دولتی با قیمت ۷ هزار تومان محدود است/جوجه ریزی محدود قیمت مرغ را بالا برد

مهدی یوسف خانی گفت: هفته جاری توزیع مرغ دولتی با قیمت 7 هزار تومان آغاز شده، اما در حال حاضر محدود است روی کنترل قیمت مرغ چندان اثر گذار نیست و شرکت پشتیبانی امور دام کشور باید توزیع مرغ با قیمت دولتی را افزایش دهد.

توزیع مرغ دولتی با قیمت 7 هزار تومان محدود است/جوجه ریزی محدود قیمت مرغ را بالا برد

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج از افزایش قیمت مرغ در مراکز خرده فروشی به 10 هزار و 100 تومان خبر داد و گفت: قیمت تمام شده گوشت مرغ بالاست و هم اکنون به قیمت واقعی خودش رسیده است.

مهدی یوسف خانی با تاکید بر اینکه اتحادیه هیچ برنامه ای برای کنترل قیمت مرغ ندارد افزود: این وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور است که توزیع و قیمت مرغ را در بازار کنترل کند که وقتی مرغ با افزایش قیمت رو به رو می شود مرغ هایی که قبلا ذخیره سازی شده را در بازار توزیع کند. هم اکنون نیز به دلیل افزایش ناگهانی قیمت در حال توزیع مرغ  با قیمت 7 هزار تومان است که اصطلاحا مرغ تنظیم بازاری است.

او با تاکید بر اینکه مراکز توزیع مرغ دولتی مشخص نیست افزود: تا آنجایی که من اطلاع دارم فقط در میدان بهمن روزانه یک تا دو کامیون مرغ دولتی توزیع می شود که البته این توزیع محدود است و جوابگوی نیاز بازار نیست.

صادرات مرغ به سوریه نداریم

یوسف خانی درباره شایعاتی که گفته می شود مرغ از ایران به سوریه صادر می شود اظهار کرد: هم اکنون با کمبود گوشت مرغ رو به رو هستیم و صادراتی به سوریه نداریم.

او با تاکید بر اینکه احتمال افزایش دوباره قیمت مرغ وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، قیمت 10 هزار تومانی مرغ و 6500 مرغ زنده که مرغدار به کشتارگاه ها می دهند، مناسب است و اگر تقاضا خوب باشد و قیمت پایین نیاید تولید کننده متضرر نمی شود و سود هم می کند، اما افزایش بیش از این قیمت اجحاف در حق مردم و سود جویی تولید کننده است.

افزایش نرخ ارز هیچ تاثیری بر افزایش قیمت مرغ نداشته است

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز هیچ تاثیری بر افزایش قیمت مرغ نداشته است گفت: قیمت نهاده های دامی در یک ماه با وجود افزایش دوبرابری نرخ دلار  اصلا افزایش نیافته است.

یوسف خانی در پایان  با تاکید بر اینکه علت افزایش قیمت گرمای هوا، سختی شرایط تولید و جوجه ریزی است، گفت: مرغدارها به دلیل زیان هایی که قبلا دیده اند اقدام به جوجه ریزی نکردند، کاری که دو ماه قبل باید صورت می گرفت و نتیجه این امر هم اکنون آشکار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه