English

مدیرعامل بانک کشاورزی اعلام کرد:

​درفعالیت های مالی، مدیریت ریسک و بازرسی دقیق و استفاده از فن آوری های نوین ضروری است

یکی از افتخارات بانک کشاورزی تامین مالی ماشین آلات وتجهیزات مورد نیاز بخش کشاورزی است و طی پنج سال گذشته مبلغ قابل توجهی را به طرح های مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص داده است. مدیرعامل این بانک در تببین شرایط موجود بازار مالی کشور، یکی از راه های تکمیل سبد خدمات بانک کشاورزی در تامین مالی بخش کشاورزی را بهره گیری از ظرفیت ها و توان بخش خصوصی فعال در عرصه تامین مالی می داند.

​درفعالیت های مالی، مدیریت ریسک و بازرسی دقیق و استفاده از فن آوری های نوین ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی روز چهارشنبه 30 خرداد در مراسم افتتاحیه شرکت واسپاری مهر کشاورزی با اعلام مطلب فوق افزود:این شرکت تکمیل کننده زنجیره و سبد خدمات بانک کشاورزی است و موجب تحولات مثبت در تأمین مالی بخش کشاورزی خواهد شد.

وی با اشاره به نقش سرمایه به عنوان مهم ترین مولفه در تأمین مالی تجهیزات و ماشین آلات بخش کشاورزی گفت: شرکت واسپاری مهر کشاورزی می تواند ضمن ساماندهی فعالیت های مالی این بخش و همچنین بهره گیری از فرصت های  سودآوری منطقی و معقول ؛ مکمل خدمات بانک باشد.

مدیرعامل بانک کشاورزی در بیان انتظارات از شرکت تازه تأسیس واسپاری مهر کشاورزی  به شکل گیری کسب کارهای جدید در دنیای امروز اشاره و تأکید کرد: رویکرد و خط مشی این شرکت نیز باید مبتنی بر استفاده از فن آوری های نوین و تمرکز بر بخش های مغفول و نیازهای برآورده نشده جامعه باشد.

وی با اشاره به وجود زمینه های همکاری مشترک بین بخش اعتباری بانک کشاورزی و این شرکت  تصریح کرد: انتظار می رود  شرکت های تابعه مستقل عمل و برای تأمین مالی یا واسپاری سازو کارهایی انتخاب کنند که سودآوری معقول و منطقی به دنبال داشته باشد و از سوی دیگر به استقلال،رشد و دوام  شرکت منجر شود.

خدارحمی به موضوع مخاطراتی که شرکت ها و موسسات مالی با آن مواجه هستند اشاره و خاطرنشان کرد: در انجام فعالیت های مالی مدیریت ریسک ، استقرار حاکمیت شرکتی و بازرسی دقیق فعالیت ها بسیار مهم است از اینرو تشکیل کمیته های ریسک،حسابرسی و توجه به ریسک پولشویی از موارد ضروری در این عرصه به شمار می آید.

وی با تأکید بر ضرورت  سلامت،حسن انجام کار وشفافیت در ساز وکارهای  موسسات مالی  یاد آور شد:بی توجهی و نبود طراحی درست در این بخش باعث می شود مشکلات بزرگی به وجود آید.

خدارحمی در پایان سخنانش بر سلامت فرآیند های کاری و مصوبات،نظارت بر عملکرد و حسن انجام کار،ایجاد سیستم های شفاف کنترل های داخلی ،اطلاع رسانی شفاف،توجه به ریسک پولشویی و همچنین  استفاده از سامانه های جدید که به مدرن شدن روش های انجام کار و شفافیت فعالیت ها کمک می کند اشاره و ابراز امیدواری کرد شرکت واسپاری مهر کشاورزی با استفاده از فرصت های بازار تکمیل کننده سبد خدمات بانک کشاورزی باشد.

بر اساس این گزارش،شرکت واسپاری(لیزینگ) مهرکشاورزی با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران  در زمینۀ خرید انواع تجهیزات نوین بخش های کشاورزی، مبارزه با خشکسالی، حفظ محیط زیست، فرآوری محصولات کشاورزی، توسعه زنجیره ارزش کالاهای استراتژیک بخش کشاورزی، افزایش راندمان و کاهش ضایعات انبار و نگهداری محصولات کشاورزی، سیستم های نوین و سازگار با حفظ منابع آبی کشور در حوزه آبرسانی، تولید انرژی تجدیدپذیر، خودروهای سبک و سنگین مورد نیاز بخش های گوناگون بخش کشاورزی، ماشین آلات و تجهیزات تسطیح خاک و بهینه سازی فعالیت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه