English

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

۴۰ هزار مترمکعب ظرفیت نگهداری مواد نفتی/امضای قرارداد ٥ساله با اپراتور ترمینال یک کانتینری مجتمع بندری شهید رجایی

در مراسم بهره‌برداری از مرحله فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی پایانه لجستیک کالا و کانتینرهای مرئی ساحل بندر آغاز بهره برداری شد.

۴۰ هزار مترمکعب ظرفیت نگهداری مواد نفتی/امضای قرارداد ٥ساله با اپراتور ترمینال یک کانتینری مجتمع بندری شهید رجایی

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج به بندرعباس، قبل از ظهر در سفر استانی وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر به استان هرمزگان قرارداد اپراتور ترمینال یک کانتینری مجتمع بندری شهید رجایی به امضا رسید.

این قرارداد به منظور ارائه خدمات بهتر در سطح بین‌المللی در ترمینال کانتینری شماره یک بندر شهید رجایی با مدیریت شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتا از متدها و تجهیزات پیشرفته استفاده می‌شود.

تجهیزات ترمینال یک کانتینری شامل تعداد  ۱۰  دستگاه جرثقیل ریلی ساحلی و  ۱۷ جرثقیل‌  RTG  (ترانستینر) است. در این بندر مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست ( HSE ) رعایت می‌شود

گفته می شود؛ در اجرای این طرح کاهش مخاطرات زیست‌محیطی، استقرار کامل کمیته‌های بررسی، تجزیه و تحلیل حوادث و سوانح در تمام نواحی، استقرار نظام ممیزی، آموزش‌های لازم به کارکنان، ایمن‌سازی سیستم حمل ونقل و نگهداری کالاهای خطرناک و همچنین کاهش پتانسیل‌های خطر موجود در محوطه‌های عملیاتی و تجهیزات بندری و دریایی به پایین‌ترین سطح در دستور کار قرار گرفته است.

در بخش دیگر سرمایه گذار یکی از پایانه‌های نگهداری فرآورده‌های نفتی استان هرمزگان شرکت شرکت شیمی تجارت نقش جهان است که امروز در سفر استانی وزیر راه و شهرسازی فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

احداث پایانه مجهز با قابلیت ذخیره‌سازی و بانکرینگ فرآورده سنگین و نیمه سنگین نفتی

احداث پایانه مجهز با قابلیت ذخیره‌سازی، صادرات و بانکرینگ فرآورده سنگین و نیمه سنگین نفتی از وظایف شرکت فوق است.

به گفته مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه ۲۳ میلیارد تومان است که برای ۵۰ نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد می‌کند.

همچنین امکان تخلیه بارگیری ۸ تانکر همزمان در این پایانه محقق شده است.

به گفته وی، فرآورده‌های نفتی سنگین و نیمه سنگین مانند قیر و مازوت در این پایانه تخلیه و بارگیری می‌شوند که ظرفیت مخازن آن ذخیره سازی ۲۲ هزار متر مکعب فراورده‌های نفتی در ۶ مخزن است.

گفتنی است، این پروژه یکی از پروژه‌هایی است که در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

۴۰ هزار مترمکعب ظرفیت نگهداری مواد نفتی

پروژه ۴۰ هزار مترمکعب ظرفیت نگهداری مواد نفتی با ۱۱ مخزن را دارد واین پروژه در ۳۴ ماه با ۴۵ میلیارد تومان به منظور صادرات نفتی انجام شده است.

براساس آغاز بهره‌برداری مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی شرکت سپهر صنعت نگین، آغاز بهره‌برداری از مخازن فرآورده‌های نفتی شرکت شیمی‌تجارت نقش جهان، ابلاغ قرارداد اپراتورهای ترمینال یک کانتینری در محل ترمینال یک، بازدید ار کارگاه ترانستینرهای منگان، ابلاغ قرارداد اپراتورهای ترمینال ۲ کانتینری در محل ترمینال ۲، بازدید از گنتری کرین‌های لیبهر، بهره‌برداری از مرحله فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی، آغاز بهره‌برداری پایانه لجستیک کالا و کانتینرهای مرئی ساحل بندر، بازدید از ایکس ری از جمله مواردی است که در برنامه امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه