English

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

توسعه بندر جاسک به زودی/امضای قرارداد خرید ۱۲ جرثقیل بزرگ به ارزش ۱.۴ میلیون یورو از آلمان

وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از تکمیل بندر شهیدرجایی به سمت توسعه بندر جاسک و دیگر بنادر هرمزگان حرکت می کنیم.

توسعه بندر جاسک به زودی/امضای قرارداد خرید ۱۲ جرثقیل بزرگ به ارزش ۱.۴ میلیون یورو از آلمان

به گزارش خبرنگار اعزامی موج به بندرعباس، وزیر راه و شهرسازی در مراسم ابلاغ اپراتوری ترمینال ۲ کانتینری شهید رجایی گفت: سکوی شماره ۲ ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی قبلا احداث شده بود ولی از جهت تجهیزات فقط ۸ دستگاه جرثقیل های بزرگ داشتیم و ۱۲ جرثقیل دیگر نیاز داشتیم تا به ظرفیت تخلیه و بارگیری این ترمینال ۱.۵ برابر افزوده شود.

آخوندی با بیان اینکه این اقدام اولین ثمره های برجام به حساب می آید تصریح کرد:بعد از برجام قرارداد خرید ۱۲ جرثقیل بزرگ به ارزش ۱.۴ میلیون یورو با آلمان امضا شد که دو دستگاه نصب شده و دو دستگاه دیگر نیز در حال نصب است و ۸ جرثقیل دیگر نیز به زودی وارد و نصب می شوند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی اپراتوری شماره یک این بندر نیز در اختیار بخش خصوصی به مدت ۵ سال قرار گرفت.

آخوندی تصریح کرد: پس از تکمیل بندر شهیدرجایی به سمت توسعه بندر جاسک و دیگر بنادر هرمزگان حرکت کنیم تا از این شدت تمرکز در بندر شهیدرجایی کاسته شود و بتوانیم سهم ایران را از حمل و نقل دریایی جهان بازپس بگیریم.

وی با اشاره به اینکه امروز از بخش اول فاز ۳ نیز بهره برداری می شود و بقیه بخش های فاز ۳ که مناقصه آنها تکمیل شده به زودی فعالیت ساخت آنها آغاز خواهد شد پرداخت و افزود:ترمینال۲ کانتینری بندرشهید رجایی ۹۰ هکتار اراضی پس  کرانه ای، ۸۵۰ متر اسکله، ۸ دستگاه گنتری کرین با ظرفیت ۶۱ هزار  Teu  به صورت درجا و یک میلیون و ۷۰۰ هزار  Teu  سالانه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه