English

موج گزارش می دهد؛

تاثیر اغتشاشات بر بازار ارز/ زلزله به صرافی ها رسید

به نظر می رسد اغتشاشات چند روز گذشته گرانی ارز و سکه را تشدید و فشار اقتصادی را بیشتر به مردم وارد کرده است.

تاثیر اغتشاشات بر بازار ارز/ زلزله به صرافی ها رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، یکی از وظایفی که در راستای سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی از سوی رهبرمعظم انقلاب ابلاغ و برآن تاکید شد، تکلیف دولت برای مدیریت مخاطرات اقتصادی است.

اتفاقات روز‌های گذشته موجب شد تا برخی بازار‌های مهم اقتصادی تحت تاثیر قرار بگیرند که اثرات منفی آن متوجه مردم شد که تغییرات بازار ارز را در پی داشت.

عضو هیات امنا شورای اصناف تهران با بیان اینکه رابطه افزایش قیمت دلار و طلا مثل رابطه خواهر و برادری است تصریح کرد: رابطه طلا و ارز ارتباط خواهر و برادری است؛ با افزایش قیمت ارز بازار طلا نیز دچار نوسان قیمت می شود بنابراین افزایش قیمت طلا در کشور ناشی از تاثیر گذاری نوسانات دلار است.

به گفته این مسوول نقش دولت در افزایش قیمت ارز ثابت شده است اما در کل باید گفت این دولت است که همواره متعاقب تصمیمات بازار حرکت می کند. بازار اصلی ترین تعیین کننده نرخ ارز است هر چند که برخی از بانک ها و صرافی ها از دولت ارز می گیرند اما بیش از تاثیر گذاری دولت، واسطه ها در تعیین نرخ ارز نقش دارند از این  رو سایر بنگاه های اقتصادی نیز از بازار آزاد پیروی کرده و مجبور به افزایش قیمت ارز می شوند.

این کارشناس اقتصادی همچنین توضیح داد:بالا بودن تورم هم یکی دیگر از دلایل افزایش نرخ دلار است، وقتی که تورم 10 درصد است قاعدتا باید قیمت دلار 10درصد بیشتر شود. کاهش قیمت سهام در بازار بورس و هجوم برخی از سرمایه‌داران برای عرضه سهام و پیشگیری از ضرر بیشتر، به معنای انتقال بخشی از نقدینگی فعال به بازار ارز و سایر بازارهاست و این امر نیز قیمت دلار را بالا می‌برد.

محمد مقامی کارشناس مسائل اقتصادی در رابطه با تاثیر اغتشاشات بر قیمت ارز و سکه گفت: پس از آغاز اغتشاشات کشور و دخالت عوامل خارجی در مسائل داخلی کشور، دشمنان همیشگی ملت ایران با ارائه پیشنهادات متفاوت بازار داخلی کشور را متشنج کرد.

وی ادامه داد: در حالیکه نرخ ارز و سکه در کشور با شیب مناسب و تقریبا تحت کنترل در ابتدای سال میلادی جدید مسیر طبیعی خود را طی می کرد عده ای با ترساندن مردم و پیشنهاد خروج منابع مالی مردم از بانک ها و تبدیل اموال نقدی خود به سکه و ارز به خصوص دلار بازار را متشنج کردند و قیمت ها را اندکی خارج از روال عادی خود بالا برد.

مقامی افزود: البته شُک وارد شده به بازار پایدار نخواهد بود و پیش بینی می شود در هفته آینده قیمت ارز و سکه فروکش کرده و به روال عادی خود بازگردد.

کارشناس مسائل اقتصادی در پایان گفت: مردم می توانند با کنترل هیجانات بازار، آرامش را سریعتر از پیش بینی ها  به سطح جامعه برگردانند.

به گزارش موج، اغتشاشات و درگیری ها بر بازار سکه و دلار تاثیر گذاشت و امروز قیمت دلار در تابلوی صرافی‌ها 4350 تومان، یورو 5465 تومان، پوند انگلیس 5896 تومان و درهم امارات 1180 تومان را نشان داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه