English

آمازون جریمه ۱۰۰ میلیون یورویی می پردازد

شرکت آمازون با پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو برای حل اختلاف مالیاتی به ایتالیا موافقت کرد.

آمازون جریمه ۱۰۰ میلیون یورویی می پردازد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، اداره مالیات و درآمد ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات ایتالیایی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ از شرکت آمازون برای فرار مالیاتی این شرکت تحقیق کرده‌اند هرچند که توافق اخیر، باعث بسته شدن پرونده می‌شود.

یک روزنامه ایتالیایی در ماه آوریل، به نقل از مقامات تحقیق کننده گزارش داده بود که شرکت آمازون مکانیسمی برای اعلام ۱۳۰ میلیون از سود خود در ایتالیا را به عنوان سود فعالیت خود در کشور لوکزامبورگ که نرخ مالیات شرکت پایین‌تری دارد، ایجاد کرده است. ایتالیا پیش‌تر نیز غول‌های اینترنتی آمریکایی را برای پرداخت مالیات بیشتر وادار کرده بود که از جمله آنها، می‌توان به شرکت اپل اشاره کرد که در دسامبر ۲۰۱۵، با پرداخت ۳۰۰ میلیون یورو برای پایان دادن به تحقیقات پرونده کلاهبرداری مالیاتی موافقت کرد.

در ماه می گذشته نیز شرکت گوگل با پرداخت ۳۰۶ میلیون یورو موافقت کرده بود. مقامات مالیاتی ایتالیایی اعلام کرده‌اند که اکنون به دنبال دستیابی به توافقی بازدارنده با شرکت آمازون هستند تا مطمئن شوند که این شرکت مالیات بر درآمد فعالیت‌های خود در ایتالیا را می پردازد.

شرکت آمازون بر پایبندی خود به سیاست‌های مالی کنترل کننده فعالیت‌های شرکت‌های چند ملیتی در ایتالیا تاکید کرده است.

آمازون در بیانیه ای اعلام کرده است از سال ۲۰۱۰ تاکنون، بیش از ۸۰۰ میلیون یورو در ایتالیا سرمایه‌گذاری و بیش از ۳۰۰۰ شغل در این کشور ایجاد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه