English

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

اعتبار برای پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی بخش خصوصی تامین نشده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی توان پرداخت بسیاری از اعتبارات مورد نیاز بخش خصوصی را ندارد. در حال حاضر این وزارتخانه 28 هزار میلیارد تومان پروژه مشترک با بخش خصوصی دارد که از این رقم حدود 10 هزار میلیارد تومان بدهی معوق به وجود آمده که هنوز برای پرداخت آن اعتبارات لازم به وجود نیامده است.

اعتبار برای پرداخت 10 هزار میلیارد تومان بدهی بخش خصوصی تامین نشده است

به گزارش خبرگزاری موج، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه پیمانکاران ما با نگاهی ملی و با پیگیری مسئولیت‌هایی که برای خود در نظر گرفته‌اند بسیاری از پروژه‌های مهم را با جدیت دنبال کرده‌اند و این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی توان پرداخت بسیاری از اعتبارات مورد نیاز آنها را نداده است.  

به گفته وی، در حال حاضر این وزارتخانه 28 هزار میلیارد تومان پروژه مشترک با بخش خصوصی دارد که از این رقم حدود 10 هزار میلیارد تومان بدهی معوق به وجود آمده که هنوز برای پرداخت آن اعتبارات لازم به وجود نیامده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که صنعت حمل و نقل ایران در طول سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی را پشت سر گذاشته، اعلام کرد: در حال حاضر این صنعت با فناوری‌های نوین، ارتباطات قوی دارد و با نگاه تخصصی به سمت هوشمند شدن حمل و نقل حرکت می‌کند. این موضوع هم در مسیر کاری شرکت‌های خصوصی و هم در مسیر سازمان‌های دولتی پیش‌بینی شده است.

آخوندی با اشاره به استفاده از رویه بتنی در آزادراه‌های جدید، توضیح داد: این شیوه نوین که در حال حاضر در آزادراه تهران – شمال و آزادراه شیراز به اصفهان اجرایی می‌شود گامی مهم در افزایش بهره‌وری ورود فناوری‌های نوین به ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: در کنار آن آزاد راه تهران – شمال که حدودا 31 هزار متر تونل در آن طراحی شده استفاده از فناوری دو پوششی در سقف تونل‌ها برای مقابله با آتش‌سوزی و حریق در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه پیمانکاران خود را در این فضا بروز کرده‌اند. امیدواریم که همین روند در آینده نیز ادامه داشته باشد و با افزایش ورود سرمایه‌گذاران بین‌المللی و داخلی توسعه حمل و نقل ایران با توجه به هدف‌گذاری‌های در نظر گرفته شده اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه