English

وزیر اقتصاد:

سهم بیمه زندگی‌ ایران بالاتر از کشورهای خاورمیانه است

وزیر اقتصاد گفت:صندوق های بیمه به لحاظ پوشش ریسک خود می توانند از منابع مازاد خود استفاده کنند.

سهم بیمه زندگی‌ ایران بالاتر از کشورهای خاورمیانه است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج وزیر اقتصاد در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه با بیان اینکه بیمه می تواند ثبات و آرامش و اطمینان بخشی را به سرمایه گذار بدهد افزود:در سال های اخیر صندوق های بیمه به خوبی عمل کردند و اطمینان را به جامعه بازگرداندند.

کرباسیان با اشاره به اینکه حتما صندوق های بیمه به لحاظ پوشش ریسک خود می توانند از منابع مازاد خود استفاده کنند تصریح کرد:بیمه ها از منابع مازادی که دارند، می توانند سود ایجاد کنند و سرمایه مازاد را وارد بازار سرمایه کنند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد:اتفاقاتی که در کشور ما رخ داده و مکرر هم در حال رخ دادن است، اهمیت بیمه را پررنگ تر می کند. که می توان به حوزه معادن، ساختمان در شهرهای بزرگ، نفت و گاز و پالایشگاه ها، حمل و نقل، حوادث جاده ای، راه آهن که از همه مهم تر بلایای طبیعی حوادث متعددی رخ داده است اشاره کرد که صنعت بیمه باید نقش پررنگ تری در آن داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سهم ما در بیمه های زندگی کم است و در برنامه ششم باید سهم بیمه های زندگی به ۵۰ درصد برسد خاطرنشان کرد:در منطقه خاورمیانه هرچند سهم بیمه های زندگی ما بالاتر است ولی نسبت به دنیا این رقم کم است و باید به آن سمت برویم.

به گفته وزیر اقتصاد ضریب نفوذ از ۲.۲ درصد باید به ۷ درصد در پایان برنامه ششم برسد و همچنین خصوصی سازی در بیمه ها را باید دنبال کنیم و سه شرکت بیمه ای که در اختیار دولت است را باید واگذار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه