English

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

سه برابر شدن ظرفیت توسعه بندر چابهار/۱۲ آذر بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکشنبه هفته آینده فاز یک طرح توسعه شهید بهشتی چابهار با حضور رییس جمهور افتتاح می شود.

سه برابر شدن ظرفیت توسعه بندر چابهار/۱۲ آذر بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، محمد راستاد با بیان اینکه‌فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور است، گفت: یکشنبه هفته آینده این بندر با حضور رییس جمهور و با حضور ۱۳ کشور جهان به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ظرفیت توسعه این بندر از ۲.۵ تن به ۸.۵ تن می رسد، افزود: در مجموع حدود یک میلیارد دلار در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی برای تامین زیرساخت‌ها، روبناها و تجهیزات این  بندر هزینه شده است.

راستاد با بیان اینکه بندر چابهار یکی از نقاط مهم برای توسعه تزانریت است تصریح کرد:موقعیت این بندر می‌تواند آن را به هاب ترانزیتی در منطقه تبدیل کند، همچنین توسعه این بندر صرفا حمل و نقل و تجارت دریایی نیست و می‌تواند موتور اقتصاد کشور را در جنوب شرق ایران به حرکت در بیاورد.

وی با اشاره به اینکه بندر چابهار دوستدار محیط زیست است گفت:در فاز اول توسعه  32 هزار کلونی مرجان‌های دریایی را به نقاط مناسبی برای زندگی منتقل کردیم و از آنجایی که۴ ماه از سال در سواحل چابهار شاهد وقوع امواج سنگین هستیم در این راستا حوضچه آرامش ساخته شد تا کشتی‌ها به آرامی در بندر پهلو بگیرند.

کاهش ۳۰ درصدی عوارض در بندر چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برای حمایت از خطوط کشتیرانی ومشوق‌های جذب صاحبان کالا در بندر چابهار ۳۰ درصد تخفیف در عوارض بندری اعمال می‌شود و همچنین اجاره ثابت و متغیر سرمایه‌گذاران در پسکرانه بندر چابهار به حداقل رقم ممکن می رسد تا سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

به‌ گفته این مسوول منابع صندوق توسعه برای تکمیل تجهیزات بندر چابهار ۴۰۳ میلیون دلار است که قرارداد به صورت BLT با یک شرکت ایرانی بسته شده است که تأمین تجهیزات انجام می‌دهد و سود تسهیلات ۴ درصد می‌باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه