English

در دیدار آخوندی با وزیر حمل و نقل روسیه صورت گرفت؛

تسهیل صدور مجوز تردد کشتی های ایرانی در آب های روسیه

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر حمل و نقل روسیه بر فعال‌سازی کریدور شمال-جنوب در نواحی شرقی و غربی دریای خزر و تسهیل صدور مجوز تردد کشتی های ایرانی در آب های روسیه تأکید کرد.

تسهیل صدور مجوز تردد کشتی های ایرانی در آب های روسیه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جریان سفر خود به روسیه با وزیر حمل ونقل این کشور دیدار و پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه به مذاکره و تبادل نظر پرداخت.

در این دیدار آخوندی ضمن رضایت بخش خواندن روابط ۲ کشور در حوزه همکاری‌های حمل و نقل به ویژه استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی، بر فعال کردن کریدور شمال ـ جنوب به ویژه در شرق و غرب دریای خزر تاکید کرد.

وی ایجاد تأسیسات لجستیکی در کشور با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی را حائز اهمیت دانست و پیشنهاد داد: برای این منظور می‌توان کنفرانسی را با حضور کشورهای ایران، هند و روسیه جهت فراهم کردن فضایی برای بخش‌های خصوصی سه کشور جهت تبادل نظر برگزار کرد.

آخوندی همکاری ۲ کشور در زمینه راه‌آهن را نیز مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از طرف روسی درخواست کرد تا اقدامات لازم برای تسهیل امور مربوط به صدور مجوزهای کشتیرانی، تردد کشتی‌های ایرانی در بندر آستاراخان و تشریفات گمرکی را فراهم آورد.

در این دیدار ماکسیم سوکولوف وزیر حمل و نقل روسیه فعال‌سازی کریدور شمال ـ جنوب را به ویژه با رشد فزاینده تبادلات کالا میان روسیه و هند برای روسیه حائز اهمیت برشمرد و از پیشنهاد طرف ایران مبنی بر برگزاری کنفرانس جهت فعال‌سازی کریدور مذکور استقبال کرد.

وی همچنین ساخت راه‌آهن رشت ـ آستارا را در فعال کردن بیشتر کریدور شمال ـ جنوب بسیار پراهمیت خواند و از هر پیشنهادی در این زمنیه استقبال کرد.

روسیه در زمینه ایجاد مراکز لجستیکی تجارب ارزشمندی دارد

وزیر حمل و نقل روسیه عنوان داشت: این کشور در زمینه ایجاد مراکز لجستیکی تجارب ارزشمندی دارد و نسبت به احداث چنین مراکزی استقبال می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه