English

وزیر جهاد کشاورزی در نخستین همایش "نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار"مطرح کرد؛

توسعه مناطق روستایی و عشایری در دست زنان

وزیر جهاد کشاورزی گفت:امروزه کشاورزی خانوادگی در جهان موضوعیت دارد و ما هم باید به آن بپردازیم.

توسعه مناطق روستایی و عشایری در دست زنان

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، وزیر جهاد کشاورزی‌ با بیان اینکه زنان روستایی و عشایری در افزایش تولید و ارزش افزوده، ایجاد ثروت ملی، توسعه پایدار و تامین درآمد خانوارها نقش موثری داشته باشند افزود:امروزه کشاورزی خانوادگی در جهان موضوعیت دارد در این نوع از کشاورزی همه اعضای خانواده ضمن برخورداری از رفاه، تحت مدیریت و هماهنگی زنان در زمینه تولید محصولات کشاورزی فعالیت می کنند.

محمود حجتی با اشاره به اینکه کشاورزی خانوادگی در جامعه روستایی و عشایری ایران نیز حاکم است یاد آورشد:آداب و سنن، فرهنگ، ورزش های بومی جامعه روستایی و عشایری کشور باید حفظ و ضمن بهره گیری از دانش روز نسبت به بازآفرینی این سبک زندگی آن اقدام شود.

وی تصریح کرد:صندوق های خرد روستایی در توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری به ویژه صنایع دستی نقش مهمی دارند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان‌ اینکه دولت با تامین و تزریق منابع به این صندوق ها، از اشتغال زنان روستایی و عشایری حمایت می کند، گفت:نهادسازی و ایجاد تشکل برای تامین منابع اولیه تا عرضه محصولات به بازارهای هدف و  آموزش و توانمندسازی زنان روستایی و عشایری ضروری است.

وی عنوان کرد:از ظرفیت های مغفول پیرامون برای توسعه صنایع کوچک و خرد روستایی نظیر صنایع دستی، بسته بندی و عرضه سورت شده محصولات خام و گلخانه های کوچک می توان برای اشتغالزایی، تکمیل درآمد خانوارها و استقرار جمعیت روستایی بهره گرفت.

به گفته حجتی برای توسعه مناطق روستایی و عشایری برنامه ریزی شده و تحقق این برنامه ها نیازمند مشارکت زنان روستایی و عشایری و سایر فعالان این حوزه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه