English

پروانه واردات برنج تایلندی به حالت تعلیق در آمد

مدیر کل امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو بر جدیت این سازمان در زمینه سلامت برنج‌های مصرفی به عنوان قوت غالب مردم تاکید کرد و از تعلیق پروانه واردات برنج تایلندی به منظور بررسی کمی و کیفی این محصول خبر داد.

پروانه واردات برنج تایلندی به حالت تعلیق در آمد

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر بهروز جهت در آستانه روز جهانی غذا درباره برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این حوزه طی سال‌های اخیر گفت: اداره کل  نظارت بر امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در راستای تلاش برای کاهش بیماری‌های غیر واگیر در سال‌های اخیر اقدامات مهمی انجام داده است که پس از برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های کلان و البته با بهره‌گیری از پتانسیل‌های معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به ثمر رسانده است.
وی افزود: ارتقای ایمنی و سلامت فرآورده‌های لبنی از جمله برنامه‌هایی که در سازمان غذا و دارو انجام شده که برنامه تشدید نظارت بر فرآورده‌های لبنی در راس آن قرار گرفته است.

جنت درباره خمیر مرغ نیز گفت: با پیگری‌های موارد عدم انطباق موجود و اطمینان سنجی از گوشت‌های جداسازی شده با روش مکانیکی یا همان خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی، برنامه ارتقاء ایمنی و سلامت فرآورده‌های پروتئینی رقم خورد تا خیال مصرف کنندگان تا حد زیادی از سلامت فرآورده‌های گوشتی راحت شود.

ارتقای ایمنی و سلامت فرآورده‌های روغن در دستور کار قرار گرفت

وی ادامه داد: در برنامه ارتقاء ایمنی و سلامت فرآورده‌های روغن نیز موضوع کاهش اسید های چرب ترانس در روغن‌های سرخ کردنی، خانوار، مارگارین سفره، مینارین شیرین شده به ۲ درصد و حذف طعم دهنده‌ها از روغن‌های خانوار یا نیمه جامد در دستور کار قرار گرفت تا یکی از چالش‌های مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر در طریق منطقی خود قرار گیرد.

برنامه ارتقای ایمنی و سلامت برنج به پیشرفت های خوبی رسیده است

جنت افزود: برنامه ارتقای ایمنی و سلامت برنج هم با طرح شناسنامه دارکردن برنج‌های وارداتی و تولید داخل و تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه برخورد و فراخوان محصول برنج نامنطبق از سطح عرضه، به پیشرفتهای خوبی رسید.   ضمن آنکه در راستای تضمین کیفیت و سلامت بیشتر برنج وارداتی، در آزمون‌های کنترل کیفیت، میزان حد مجاز فلزات سنگین ۲۰ درصد کاهش یافته و حد مجاز سرب و آرسنیک به حداکثر ۱۲۰ppb و حد مجاز کادمیوم به حداکثر ۴۸ppb  تقلیل یافت و این حدود مجاز مبنای صدور مجوز ورود برنج به کشور شد. جدیت سازمان غذا و دارو درباره برنج به عنوان قوت غالب مردم کشورمان تا آنجا پیش رفت که حتی در روزهای اخیر به منظور بررسی کمی و کیفی برنج تایلندی پروانه‌های وارداتی این نوع برنج را تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآوردیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی ادامه داد: غنی‌سازی مواد غذایی و برنامه ارتقاء سلامت و کاهش مصرف نمک سدیم در فرآورده‌های غذایی، طرح ملی نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای نیز از جمله اقدامات بسیار مطلوبی بود که اداره کل امور غذایی، آرایشی و بهداشتی با تکیه بر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی،   برای بالا بردن سلامت تغذیه مردم با توان بالا به انجام آنها مبادرت ورزید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه