English

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران عنوان کرد؛

عملیات بیابان‌زدایی در ۱۶۸هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی تهران

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان تهران گفت: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده طی برنامه ششم توسعه ۱۲۴ هزار و ۹۵۲ هکتار از مراتع استان تهران زیر پوشش طرح احیا و مدیریت مراتع قرار گرفت.

عملیات بیابان‌زدایی در ۱۶۸هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی تهران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، قاسم حقانی گفت: طرح احیاء و مدیریت مراتع شامل پروژه های بوته کاری، بذرکاری، بذر پاشی و ذخیره نزولات آسمانی است که این اقدامات علاوه بر حفظ و افزایش پوشش گیاهی، حفظ منابع آب و خاک و جلوگیری از پر شدن مخازن سدها از رسوبات موجب حفظ و بهبود اکوسیستم های مرتعی می شود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳ هزار و ۲۳۱ هکتار پروژه های احیایی در سطح مراتع استان تهران اجرایی خواهد شد اظهار داشت: با اجرای این پروژه ها شاهد ایجاد اشتغال بیش از ۳ هزار شغل به صورت مستقیم و بیش از ۲۲ هزار شغل بصورت غیر مستقیم خواهیم بود.

حقانی تصریح کرد: با هدف مقابله با پدیده بیابان‌زایی و کاهش آثار زیان بار گرد و غبار قرار است در طول برنامه ششم توسعه ۴۳ هزار و ۷۹۱ هکتار عملیات بیابانزدائی در قالب پروژه های نهال‌کاری، مدیریت روانآب توأم با بذرکاری، مدیریت جنگل دست کاشت مناطق بیابانی و مراقبت و آبیاری در شهرستان های ملارد، ورامین و ری به مرحله اجرا درآید که امسال عملیات بیابانزدائی در سطح ۴ هزار و ۹۹۷ هکتار اجرائی می شود.

استان تهران دارای بیش از ۹۱۹ هزار هکتار عرصه های مرتعی است و وسعت اراضی بیابانی استان حدود ۱۰۵ هزار هکتار است که تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار آن زیر پوشش عملیات بیابان‌زدایی و تثبیت شن های روان قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه