English

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزى مطرح کرد؛

خودکفایی در تامین هسته هاى اولیه بذر/ هفت هزار و ٨٦٦ برند کود آزمایش شده

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزى گفت: مدیریت تغذیه خاک در مزارع پایلوت، ۲۷ درصد در افزایش عملکرد محصول تاثیر دارد.

خودکفایی در تامین هسته هاى اولیه بذر/ هفت هزار و ٨٦٦ برند کود آزمایش شده

به گزارش خبرنگار اقتصادى خبرگزارى موج، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پنجمین گردهمایی سراسری کشت های پائیزه (سال زراعی ۹۷-۹۶) افزود: سال گذشته، ۶۰ رقم داخلی و خارجی از سوی محققان سازمان تحقیقات، به کشاورزان سراسر کشور معرفی شده است و در حال حاضر، در زمینه تامین هسته های اولیه بذر، خودکفا هستیم.

با سه کشور در زمینه تحقیقات کشاورزی همکاری می کنیم

اسکندر زند به همکارى هاى ایران با کشورهاى خارجى پرداخت و گفت:با سیمیت، ایکاردا و کشور فرانسه در زمینه تحقیقات کشاورزی همکاری هاى لازم را انجام می دهیم. 

معاون وزیر جهاد کشاورزى با بیان اینکه راه نجات بخش کشاورزی کشور، خصوصی سازی بذر است خاطر نشان کرد:تاکنون ۶۲۵ تقاضا برای کنترل کیفی سم دریافت کردیم که ۱۷۵ مورد پایش و ثبت و ۲۵ مورد رد شده است.

به گفته وى مدیریت تغذیه خاک در مزارع پایلوت، ۲۷ درصد در افزایش عملکرد محصول تاثیر دارد.

رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج به پایش کودها پرداخت و افزود: هفت هزار و ٨٦٦ برند کودهای آزمایش شده از نظر آلاینده ها و فلزات سنگین سالم ارزیابی شده اند و ١٤٠٠برند کود رد و تقلبی بودند و از این بین ٣٣٨ از آنها کودهاى وارداتى هستند.

زند به آموزش مدیران اشاره کرد و گفت: آموزش بلندمدت مسوولان مروج پهنه، در دستور کار سازمان تحقیقات قرار دارد و در حال حاضر، جایی در کشور نیست که مسوول پهنه نداشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه