English

نماینده مردم شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی:

ضروری بودن کنترل عرضه و تقاضا در بخش کشاورزی

تقویت زنجیره عرضه محصولات کشاورزی از طریق حذف واسطه گری و کنترل عرضه و تقاضا ضروری است.

ضروری بودن کنترل عرضه و تقاضا در بخش کشاورزی

عین اله شریف پور در گفتگو با خبرگزاری موج اظهار کرد: تقویت زنجیره عرضه محصولات کشاورزی نیازمند مجموعه ای از فعالیت های قبل، حین و پس از تولید است.

وی افزود: برخی از واسطه ها نسبت به خرید زیر قیمت محصولات کشاورزی اقدام کرده و همان محصول را سه برابر قیمت در بازار عرضه می کنند و این نهایت ظلم به کشاورزان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نبود برنامه ریزی صحیح از سوی مسئولان و مهمتر از همه، همراه نبودن آنان با کشاورزان و تولیدکنندگان منجر به متضرر شدن کشاورزان می شود.

شریف پور اظهار کرد: جهاد کشاورزی، تعاونی ها، سازمان حمایت از مصرف کننده و اداره کل دامپزشکی با محوریت اتاق بازرگانی باید اتاق فکری را برای خرید محصولات کشاورزی تشکیل دهد تا محصول تولیدی در دست کشاورز باقی نماند و متضرر نشود.

وی اضافه کرد: اگر تولید محصولات کشاورزی متوقف شود، برخی اقدام به واردات می کنند و این امر تیشه به ریشه اشتغال استان و کشور می زند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با کاهش تولیدات و افزایش واردات هزینه های جاری کشور بالا می رود، بیکاری و آسیب های اجتماعی افزایش یافته و درآمد سرانه نیز کاهش می یابد.

وی افزود: اگر محصولات تولیدی استان مازاد بر تقاضاست، آن محصولات باید به سایر استان ها صادر شود و اگر در مابقی استان ها نیز تولید مازاد بر تقاضا وجود دارد، محصولات را باید به صنایع تبدیلی واگذار کرد.

شریف پور گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت نیز باید واحدهای راکد و نیمه راکد صنایع تبدیلی را فعال کند تا محصولات کشاورزان در اسرع وقت خریداری شود و مشکلات بخش کشاورزی در استان و در کشور حل و فصل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه