English

وزیر کار تاکید کرد:

سهم بخش تعاون را افزایش می‌دهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید در صورت تایید مصوبه تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی در شورای نگهبان، سهم بخش تعاون در آیین‌نامه اجرایی را افزایش خواهد داد.

سهم بخش تعاون را افزایش می‌دهم

به گزارش خبرگزاری موج، علی ربیعی در نشست تعاونگران کشور که در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد،‌ یکی از برنامه‌های اساسی خود در دولت دوازدهم را عجین کردن اشتغال با بخش تعاون ذکر کرد.

وی با اشاره به مصوبه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی، گفت: قرار است این رقم را در چند بانک سرمایه‌گذاری کنیم و بانکها هم به همان اندازه پول بیاورند و با نرخ ۹ درصد تسهیلات پرداخت کنند.

ربیعی این وعده را داد که در صورت تایید مصوبه در شورای نگهبان، سهم و اندازه بخش تعاون را افزایش خواهد داد.

او با اشاره به ظرفیتهای خالی اشتغال در کشور، اظهار کرد: با رشد کلاسیک نمی‌توانیم بیش از ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم و برای اشتغالزایی بیشتر باید از ظرفیت نهادهای مردمی استفاده کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه توسعه تعاونی در کشور می‌تواند روح اعتدال و عدالت را گسترش دهد، افزود: بخش تعاون می‌تواند در عرصه‌های مختلف ایجاد اشتغال کند و با ایجاد کار رفاه را در جامعه گسترش دهد.

ربیعی در عین حال درباره پس گرفتن لایحه بخش تعاون از مجلس گفت که با پس گرفتن آن موافق نیست اما خلاء های موجود باید بررسی و بخشهای زیادی از آن حذف شود.

وی توجه به تعاونی های مرزنشینان و ایجاد زنجیره‌های افقی و عمودی تعاونی‌ها را از دیگر برنامه‌های خود در دولت دوازدهم عنوان کرد.

وزیر کار همچنین تعاونی های تامین نیاز را ظرفیت عظیمی دانست که در صورت اتصال آنها به یکدیگر بستر مناسبی برای گسترش فعالیتهای اقتصادی در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سهام عدالت مسیر نادرستی را طی کرده است، افزود: در نامه به مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اعلام کردم که سهام عدالت در پایین دست تعاونی است و اگر این سهام به شکل تعاونی خروجی داشت سهم بخش تعاون از اقتصاد افزایش پیدا می‌کرد.

ربیعی در پایان از تلاش برای افزایش اشتغال معلولان، باور بخش تعاون و توسعه و تقویت تشکل‌های تعاونی خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه