English

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی :

رشد بیش از ۵ درصد در ساعات اوج مصرف برق درهیچ‌جای دنیا سابقه ندارد

معاون چیت چیان گفت: بیشترین مصرف برق در تهران است و ۸۰۰ مگاوات پیک بار درتهران افزوده شده است.

رشد بیش از 5 درصد در ساعات اوج مصرف برق درهیچ‌جای دنیا سابقه ندارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، هوشنگ فلاحتیان در مراسم افتتاح ۵۹ پروژه برق منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه  در سال‌های اخیر با توجه به شرایط اقتصادی وقت زیادی صرف ساماندهی صنعت برق شده است گفت: رشد بیش از پنج درصد در ساعات اوج تقریبا در هیچ‌جای دنیا سابقه ندارد و در کشور‌های توسعه‌یافته صنعتی حتی مصرف کاهش هم یافته است.

معاون چیت چیان با بیان اینکه  در سال گذشته پیک بار ۵۲ هزار مگاوات بود و امسال ۲.۸ هزار مگاوات افزایش یافته است افزود:امسال پیک بار مصرف برق به ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید است و باید برای ایجاد زیرساخت‌ها شرایط اقتصادی خوبی داشته باشیم برای رسیدن به حد معقول لازم است سالانه ۴۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید ایجاد شود.

وی به دانش صنعت گران اشاره کرد و ادامه داد: ضریب بارگیری بخش اعظمی از تاسیسات تهران بالای ۷۰ درصد است و در هیچ جای دنیا چنین شرایطی ندارند اما افتخار می‌کنیم به یمن دانش همکاران در صنعت برق و در شرکت برق منطقه ای تهران میزان خاموشی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

به گفته این مسوول تا کنون ۸۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار شده است و ۴۰۰۰ مگاوات نیز به‌زودی وارد مدار می‌شود. این موضوع برای کل کشور و صنعت برق افتخار است و لازم است در سطح ملی اجماع شود؛ چراکه برق از زندگی بشر امروزی غیرقابل تفکیک است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه برق بنگاه اقتصادی است توضیح داد: خوشبختانه ما ضعف قانونی نداریم  اگر به‌درستی موارد رعایت شود؛ مسوولان صنعت برق می‌توانند در سطح جهانی به مشترکین خدمات ارائه دهند.اگر چه بر اساس عدالت باید به تمام کشور توجه شود؛ اما پایتخت ویژگی خاص خود را دارد و مساله برق در تهران تاثیر جهانی دارد. اینجا همه عوامل ذیربط باید به موضوع ورود کنند. اگر این ورود به‌موقع نباشد حتی اگر پول هم باشد، کار به‌موقع انجام نمی شود.

فلاحتیان تصریح کرد: بیشترین مصرف برق در تهران است و ۸۰۰ مگاوات پیک بار تهران افزوده شده که این افزایش برای حفظ شرایط قبل نیاز به ۱۲۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی دارد. در صورتی که با ایجاد بدهی کار می‌کنیم و هیچ نقدینگی‌ای در اختیار نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه