English

شش هفته تا پایان انتظار ۱۰۰ ساله ارومیه برای رسیدن قطار

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید خود از استان آذربایجان غربی ضمن اعلام رضایت از وضعیت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور ابراز امیدواری کرده این طرح در آینده‌ای نه چندان دور به مرحله بهره‌برداری برسد.

شش هفته تا پایان انتظار ۱۰۰ ساله ارومیه برای رسیدن قطار

به گزارش خبرگزاری موج، دولت یازدهم در طول سال‌های گذشته با توجه به اهمیتی که برای تکمیل برخی از پروژه‌های ریلی در نظر گرفته بود، به میزان اهمیت و البته پیشرفت پروژه‌ها اولویت‌هایی را در نظر گرفت تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل شود.

این پروژه‌های ریلی که در چهارچوب اقتصاد مقاومتی تعریف شده‌اند، با محوریت اتصال پنج استان همدان، گیلان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و خط دوم آذربایجان شرقی کار خود را آغاز کرده‌اند تا در هفته‌های پایانی دولت اول دکتر روحانی هر یک به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابند.

پس از آنکه با حضور رئیس‌جمهور کار اجرایی در خط همدان رسما به پایان رسید و این مسیر چند روز قبل نخستین قطار مسافرتی خود را نیز به جریان انداخت، وزارت راه و شهرسازی پیگیری دیگر پروژه‌ها را در دستور کار قرار داده که به نظر می‌رسد بسیاری از آنها در آینده‌ای نه چندان دور به مرز بهره‌برداری خواهند رسید.

در کنار خط ریلی رشت و کرمانشاه که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته ظرف هفته‌های آینده به بهره برداری خواهند رسید صحبت‌های جدید وزیر راه نشان می‌دهد خط ریلی ارومیه نیز تنها چند هفته تا پایان کار اجرایی زمان نیاز دارد.

آخوندی گفته این پروژه چه در حوزه زیرسازی و چه در ساخت ایستگاه‌ها به مرز پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده است و تنها حدود ۴۰ کیلومتر از ریل‌گذاری این پروژه باقی مانده که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته می‌تواند ظرف شش هفته آینده به بهره‌برداری نهایی برسد.

این اتفاق در حالی نهایی خواهد شد که دولت پیش از این اعلام کرده بود برنامه‌ریزی خواهد کرد که خط ریلی ارومیه تا تابستان امسال به بهره‌برداری برسد و صحبت‌های آخوندی حاکی از آن است که در شهریورماه امسال می‌توان انتظار داشت که این مسیر رسما آغاز به کار کند.

با نهایی شدن کار در مسیر ارومیه و البته دیگر اولویت‌هایی که در دست ساخت هستند، احتمالا دولت به پیگیری کار اجرایی در دیگر استان‌های باقی مانده خواهد پرداخت و شهرهایی مانند سنندج و اردبیل در این فهرست جزو اصلی‌ترین اولویت‌های دولت دوازدهم خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه