English

مدیر عامل شرکت مپنا عنوان کرد،

افزایش راندمان شبکه برق کشور با توربین گازى(MGT-۷۰(۳ / اضافه شدن٢٤ درصد به قدرت عملى نیروگاه ها

على آبادى گفت: با به روز رسانى و ارتقا توربین گازى توانستیم ظرفیت و راندمان شبکه برق کشور را افزایش دهیم و در طول تعمیرات دوره اى ٢ سال آینده کشور می تواند یک میلیارد متر مکعب صرفه جویی سوخت فراهم کند.

افزایش راندمان شبکه برق کشور با توربین گازى(MGT-70(3 / اضافه شدن٢٤ درصد به قدرت عملى نیروگاه ها

به گزارش خبرنگار اقتصادى خبرگزارى موج، على آبادى در نشست خبرى"بهره بردارى از توربین گاز جدید(MGT-70(3 گروه مپنا" گفت:ارتقا توربین هاى گازى گام موثرى در ظرفیت و راندمان شبکه برق کشور دارد و با به روز رسانى توربین ها توانستیم توربین  گازى (MGT-70(3 را به سبد محصولات مان  اضافه کنیم.

على آبادى افزود:با این فناوری تازه در فاصله کم به قدرت عملى نیروگاه ها تا ٢٠ تا ٢٤ درصد ظرفیت اضافه مى شود.

ویژگی های توربین گازی جدید

وی  درباره ویژگی های این توربین گازی جدید توضیح داد: طراحی سه بعدی جدید برای پره های ثابت و متحرک، روش بهبود کننده خنک کاری و هوابندی، سیستم هوای ثانویه بهسازی شده، استفاده از فلز پایه و پوشش های جدید در ساخت پره ها از ویژگی های این نوع توربین گازی جدید است.

همچنین در بخش کمپرسور ، طراحی سه بعدی جدید برای پره های کمپرسور، استفاده از مواد جدید، طراحی جدید یاتاقان، بالا رفتن حد تحمل مکانیکی و عمر ماشین، طراحی جدید فیلترینگ هوا، تغییرات طراحی و بهبودها در محفظه احتراق و مسیر گاز داغ از دیگر ویژگی های این محصول جدید است.

 مدیر عامل مپنا با اشاره به اینکه اجرای این طرح در طول تعمیرات دوره ای دو سال آینده کشور می تواند بیش از هزار و 300 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق و یک میلیارد مترمکعب صرفه جویی سوخت را ایجاد کند ادامه داد: این سازه اورجینال جزوه بهترین ها در اندازه جهانی است و در مقایسه با واحدهای قدیمی در توان یکسان و در نتیجه کاهش اثرات زیست محیطی، بهینه سازی و افزایش ظرفیت ژنراتور برای دستیابی به حداکثر توان تولید قابل استحصال متکی به دانش و برابری بومی و در نتیجه پشتیبانی کامل در بهره برداری بلندمدت حاصل تلاش همکاران ایرانی است.

فروش توربین ها در سطح بین الملل

وی با بیان اینکه این نوید را به مسئولان و مردم کشور می دهیم که در یک فاصله کوتاه  قدرت نیروگاهی را به سرعت می توان بدون سرمایه گذاری افزایش داد گفت: پیش از آنکه این محصول جدید را در داخل کشور عرضه کنیم در سطح بین المللی موفق شدیم آن را بفروشیم.

به گفته علی آبادی  12توربین جدید گازی (MGT-70(3 و 6 توربین بخار به عراق فروخته شد  که در حال حمل به این کشور است و ارزش این قرارداد 2 میلیارد و پنجاه میلیون دلار می باشد و هم اکنون در واحد 6 نیروگاه پرند نیز یک توربین جدید گازی (MGT-70(3 نصب شده است.

مدیر عامل شرکت مپنا به میزان صرفه جویی این نوع توربین ها پرداخت و افزود: در هر بلوک سیکل ترکیبی حدود 12 میلیون متر مکعب گاز طبیعی صرفه جویی گاز می شود و 28 مگا وات افزایش توان نسبت به توربین های قبلی دارد و همچنین در کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای بسیار موثر است.

علی آبادی در پایان اعلام کرد: تا پایان سال می توانیم 20 تا 30 واحد نیروگاهی را به توربین های گازی (MGT-70(3 مجهز کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه