English

احتمال درخواست اوپک از لیبی و نیجریه برای محدود کردن تولید

وزیر نفت کویت اعلام کرد: ممکن است از لیبی و نیجریه که از زمان معافیت‌شان از مشارکت در توافق کاهش تولید به افزایش تولید اقدام کرده‌اند، درخواست شود برای کمک به متعادل شدن مجدد بازار تولید نفت‌شان را به زودی محدود کند.

احتمال درخواست اوپک از لیبی و نیجریه برای محدود کردن تولید

به گزارش خبرگزاری موج، عصام المرزوق، وزیر نفت کویت، در حاشیه یک کنفرانس انرژی در استانبول به بلومبرگ گفت: تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک از این دو کشور آفریقایی به منظور مذاکره درباره تثبیت تولیدشان، برای حضور در نشست کمیته که ۲۴ ژوئیه در سن پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود، دعوت کرده‌اند. المرزوق رئیس هیات مدیره کمیته نظارت بر پایبندی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک به توافق کاهش تولید است که از ژانویه سال جاری آغاز شده و تا مارس سال ۲۰۱۸ تمدید شده است.

المرزوق گفت: ما از لیبی و نیجریه برای گفت و گو درباره وضعیت تولیدشان دعوت کردیم. اگر این کشورها قادر باشند تولیدشان را در سطح کنونی تثبیت کنند، ما از آنها درخواست خواهیم کرد تولیدشان را هر چه زودتر محدود کنند. ما نیازی نمی‌بینیم که برای انجام چنین کاری، تا زمان نشست اوپک در نوامبر برای انجام چنین کاری صبر کنیم.

نفت ماه گذشته در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به افزایش تولید لیبی، نیجریه و شیل آمریکا که تلاش‌های اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان برای حذف اشباع عرضه را خنثی کرده است، روند نزولی پیدا کرد. دو کشور لیبی و نیجریه پس از اینکه مشکلات سیاسی که باعث کاهش تولید آنها شده بود را حل کردند، مورد توجه قرار گرفتند. تولید نفت لیبی برای نخستین بار در چهار سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز صعود کرده است. تولید نیجریه هم در ژوئن ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در کنفرانس انرژی استانبول به خبرنگاران گفت: معافیت لیبی و نیجریه یک تصمیم جمعی بود و هر گونه پیشنهاد برای گنجاندن این کشورها در برنامه‌های اوپک نیز مستلزم یک تصمیم مشترک است. وی در ادامه افزود: هنوز خیلی زود است تا درباره کاهش بیشتر تولید از سوی این سازمان و متحدانش صحبت شود.

وزیر نفت کویت نیز اظهار کرد: کمیته نظارت وزیران اوپک و غیراوپک در نشست ۲۴ ژوئیه درباره تاثیر کاهش تولید بر بازار گفت‌وگو خواهد کرد و کاهش بیشتر تولید تحت توافق کنونی در دستور کار این کمیته قرار ندارد. هنوز زود است که درباره کاهش بیشتر تولید از سوی تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک که در توافق محدود کردن عرضه حضور دارند، صحبت شود. ما نشست ماه مه را به تازگی پشت سرگذاشته‌ایم و لازم است فرصت بیشتری به این توافق داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه