English

مدیر عامل انجمن ارگانیک کشور:

رتبه ٤٣ ایران در تولید محصولات ارگانیک در جهان/کمتر از ٥درصد عسل ارگانیک تولید مى شود

رییس انجمن ارگانیک کشور گفت:٤٢ هزار هکتار محصولات ارگانیک در کشور داریم .

رتبه ٤٣ ایران در تولید محصولات ارگانیک در جهان/کمتر از ٥درصد عسل ارگانیک تولید مى شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رضا نورانى با اشاره به اینکه دولت حمایتی در بحث محصولات ارگانیک نکرده است، گفت:کمتر از ٥ درصد عسل ارگانیک در کشور تولید مى شود و اولویت دولت تولید محصولات ارگانیک نیست و برنامه اى در این زمینه ندارد.

رییس انجمن ارگانیک کشور ادامه داد:خوشبختانه در مجلس و برنامه ششم براى محصولات ارگانیک اقداماتى صورت گرفته شده است و امیدواریم در دولت دوازدهم توجه بیشترى به بحث محصولات ارگانیک شود.

 وی با اشاره به اینکه  بعد از جنگ جهانی دوم با ورود سموم شیمیایی به باغات از تولید عسل طبیعی دور شدیم، به صنعت ارگانیک کشور پرداخت و افزود: عرصه های مناسبی برای تولید عسل طبیعی در کشور وجود دارد زنبور داری ارگانیک صنعتی نو است و باید به آن اهمیت دهیم.

رئیس انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه ایران رتبه ۴۳ جهان را در زمینه تولید محصولات ارگانیک دارد، تصریح کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در کشور حدود ۴۳ هزار هکتار است، ضمن اینکه ۳۸ هزار هکتار نیز در عرصه های طبیعی، تولید محصولات ارگانیک داریم.

نورایی خاطر نشان کرد: بیش از یک میلیون کندوی ارگانیک زنبور عسل در جهان وجود دارد و ۷۰ درصد این کندوها در اروپا، ۱۹ درصد آن در آمریکای لاتین، ۱۰ درصد در آفریقا و یک درصد به صورت پراکنده در کشورهای مختلف قرار دارد و کشورهای بلغارستان، ایتالیا و فرانسه به ترتیب رتبه های اول تا سوم در این زمینه را دارند.

به گفته این مسوول برای اولین بار این انجمن تصمیم گرفت شرکت تعاونی ارگانیک را در کنار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایجاد کند که این حرکت خوبی در زمینه محصولات ارگانیک است و سازمان مرکزی تعاون روستایی کمک ویژه ای به ایجاد این شرکت تعاونی کرده است.

شایان ذکر است کارگاه آموزشی زنبور داری ارگانیک در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار می شود این کارگاه قرار است با همت چهار نهاد از جمله سازمان مرکزی تعاون روستایی، انجمن ارگانیک و دو نهاد بین‌المللی برگزار شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه