English

در گفتگوی با موج مطرح شد؛

ارتباطات و معدن صدرنشین بهره وری کشور/ آموزش مناسب، بهره وری کشور را ارتقا می دهد

رئیس سازمان ملی بهره وری با بیان اینکه بهره وری در چهار چوب توسعه پایدار معنا و مفهوم پیدا می کند گفت:هیچ چیزی مثل آموزش نمی تواند به ارتقا بهره وری در کشور اثر بگذارد.

ارتباطات و معدن صدرنشین بهره وری کشور/ آموزش مناسب، بهره وری کشور را ارتقا می دهد

رویا طباطبایی یزدی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه باید بهره وری را از سنین پایین به افراد جامعه معرفی کرد، گفت:با به کارگیری این شیوه می توانیم در سنین بالا و در آینده جوانان  کشورمان پیشرفت های چشمگیری را شاهد باشیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری  اذعان کرد:همه ی اقداماتی که سازمان بهره وری انجام می دهد می تواند در پیشرفت جامعه نقش مهم و اساسی داشته باشد  از همین رو زدن زنگ بهره وری در مدارس  کشور بهانه ای شد تا این اقدام را به سازمان بهره وری آسیا که ایران  یکی از اعضای آن است، انعکاس دهیم  و آنها در بولتن آسیایی این خبر مهم را منتشر کنند.

به گفته این مسوول ایران اولین و تنها کشوری بوده که زنگ بهره وری را در بین 19 کشور عضو بهره وری آسیا  در مدارس کشور زد.

وی با بیان اینکه کشور ترکیه از سال آینده عضو سازمان بهره وری آسیا می شود، افزود : در حال حاضر کشور های ژاپن، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، اندونزی، هندوستان، ایران و ... عضو سازمان بهره وری آسیا هستند.

طباطبایی به اقدامات سازمان ملی بهره وری پرداخت و گفت:آموزش بهره وری در سنین پایین می تواند بچه ها را علاقه مند کند تا بهتر با مساله بهره وری آشنا شوند خوشبختانه با همکاری سازمان آموزش و پرورش و سازمان ملی بهره وری در کتب درسی پایه  نهم 2 تا 3 درس مربوط به بهره وری فرار گرفته است، همچنین قرار است برخی از مباحث بهره وری در دبستان تدریس شود همچنین در چند مدارس به صورت پایلوت انتخاب شده است  تا ارکان های بهره وری را  دانش آموزان آموزش ببینند.

به گفته رویا طباطبایی بهره وری در چهار چوب توسعه پایدار معنا  و مفهوم پیدا می کند و توسعه پایدار شامل 4 سرمایه است که عبارتند از: سرمایه انسانی، سرمایه طبیعی، سرمایه اجتماعی و سرمایه فیزیکی  است .

رئیس سازمان ملی بهره وری  تصریح کرد:ما اگر بتوانیم این آگاهی بخشی ها  و دانش روز را به بچه ها انتقال دهیم  آن ها می توانند به خانواده ها گفته و مباحث بهره وری در جامعه گسترش یابد، هیچ چیزی مثل این آموزش ها نمی تواند در ارتقا بهروری در کشور تاثیر گذار باشد و  امیدواریم با مطرح کردن این موضوع در سال های آینده کشورمان در این زمینه مشکلی نداشته باشد.

پیشرفت بهره وری حوزه نفت و گاز بعد از برجام

طباطبایی با اشاره به اینکه بهره وری یک موضوع بسیار وسیع است خاطر نشان کرد:بهره وری را در حوزه های فردی، خانوار و اقتصادی و در سطح  استان ها می توان مطرح کرد  و یا در بحث های  کلان اقتصادی؛ اما بستگی دارد ما به کدام حوزه بپردازیم.

به گفته این مسوول در سال های اخیر بخش هایی که خوب توانسته اند بهره وری خود را در 7 – 8 سال اخیر بالا ببرند می توان به زیر بخش های اقتصادی  ارتباطات و معدن و در 2-3 سال اخیر می توان به حوزه نفت و گاز که بعد از برجام پیشرفت های خوبی در زمینه بهره وری داشته است، اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه