English

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

طرح نظام نوین ترویج برای دانش بنیان کردن کشاورزی تدوین شده است

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد: طرح نظام نوین ترویج برای دانش بنیان کردن کشاورزی در دولت یازدهم تدوین شده است.

طرح نظام نوین ترویج برای دانش بنیان کردن کشاورزی تدوین شده است

به گزارش خبرگزاری موج، اسکندر زند در نخستین همایش ملی مراکز جهاد کشاورزی دهستان که در محل تالار خوشه این وزارتخانه برگزار شد با بیان این مطلب گفت: یکی از اهداف ما این است که بخش کشاورزی به صورت دانش بنیان و عاقلانه عمل کند.

وی ارتقای امنیت غذایی، کاهش فقر، افزایش درآمد و تولید، پایداری توسعه و بهبود کیفیت محصولات را از اهداف بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: کشاورزی امروز نسبت به 40 سال پیش، پیچیده تر شده زیرا اهداف سنگینی مانند پایداری اکوسیستم و بهبود کیفیت غذا بر دوش مان گذاشته شده است.

زند افزود: در چنین شرایطی اگر با تکیه بر دانش، علوم و فنون جدید کار نکنیم، بخش کشاورزی توسعه نخواهد یافت.

وی در عین حال تجهیز و نوسازی مراکز جهاد کشاورزی دهستان، پهنه بندی، استقرار شبکه های مدیریت را از اهداف طرح نظام نوین ترویج کشاورزی برشمرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که مراکز جهاد کشاورزی دهستان نیاز به تجهیزات، امکانات برای افزایش انگیزه مروجان نیاز دارد، وعده داد که امسال خودرو مناسب در اختیار مروجان قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر پشتیبانی و ساماندهی این مراکز تصریح کرد: امروز نزدیک به هفت هزار کارشناس در این مراکز فعالیت می کنند.

زند آموزش ناظران و مروجان پهنه ها را ضروری خواند و گفت: چهره سازی و هویت بخشی به این مراکز و مروجان در سطح ملی استانی، اولویت دادن به مروجان در برخورداری از امکانات و سرمایه گذاری در این مراکز از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه