English

ایران و هلند در زمینه مدیریت و حکمرانی آب همکاری می کنند

آبان ماه سال گذشته تفاهم نامه همکاری بین وزیر نیرو ایران و وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند در زمینه آب و انرژی در تهران به امضا رسیده بود.

ایران و هلند در زمینه مدیریت و حکمرانی آب همکاری می کنند

به‌گزارش خبرگزاری موج از وزارت نیرو، میزبانی این نشست را وزارت یاد شده برعهده داشت، «بهرام طاهری» مشاور وزیر و مدیر دفتر محیط زیست وزارت نیرو با «هنک اسنوکن» مدیر امور بین‌الملل وزارت زیرساخت و محیط زیست هلند در مورد چگونگی همکاری‌های دو دولت ایران و هلند و همچنین نحوه همکاری شرکت‌ها و کسب و کارهای فعال در حوزه آب و انرژی تبادل نظر کرد.
براساس این گزارش، دو طرف در این نشست بر روی زمینه‌هایی چون مدیریت آب، حکمرانی آب، تحقیق و توسعه در زمینه مسائل آب، برنامه‌های کاهش ریسک و... تاکید کردند.
 آبان ماه سال گذشته تفاهم نامه همکاری بین وزیر نیرو ایران و وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند در زمینه آب و انرژی در تهران به امضا رسیده بود.
خانم «ملانی شولتزفان هیگن» وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند در دیدار مزبور گفته بود، هلند می تواند در زمینه نمک زدایی و استفاده از پساب ها در بخش کشاورزی با ایران همکاری داشته باشد.
به گفته شولتزفان هیگن، مباحثی همچون مدیریت رودخانه ای، مدیریت سیلاب، مدیریت کمبود آب و همکاری های دانش محوری، آموزش مدیران در موسسه های علمی و آموزشی هلند و ... می تواند زمینه ساز افزایش همکاری ها بین دو کشور باشد.
قرارداد همکاری بین شرکت هلندی و سازمان انرژی های نو ایران (سانا) درباره ساخت نیروگاه خورشیدی، آبان ماه پارسال امضا شده بود.
حجم تجارت ایران و هلند در سال 1394، 640 میلیون دلار بود که بیش از 600 میلیون دلار آن را واردات ایران از هلند و 40 میلیون دلار آن را صادرات جمهوری اسلامی به این کشور تشکیل می داد.
هلند پس از ایالات متحده آمریکا، بزرگترین صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان محسوب می شود.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه