English

در سال ۲۰۱۶

۱۰ شرکت برتر تولیدکننده مس جهان مشخص شدند

وب سایت ماینینگ لیست ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده مس جهان در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد.

10 شرکت برتر تولیدکننده مس جهان مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری موج از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس بررسی های وب سایت ماینینگ، مجموع تولیدات مس ۱۰شرکت برتر جهان شامل کودلکو (Codelco) ، فریپورت (Freeport)،گلنکور(Glencore)،بی اچ پی بیلیتون(BHP Billiton) ،سوترن کوپر (Southern Copper) ،کی جی اچ ام(KGHM) ،ریوتینتو (Rio Tinto) ، فرست کوانتوم (First Quantum) ، آنتوفاگاستا(Antofagasta) و واله (Vale) به ۹ میلیون و ۴۴۸ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است .

مجموع تولید مس جهان در سال گذشته ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که شرکت های مذکور حدود ۴۹ درصد از این میزان را به خود اختصاص دادند.

بنا بر رتبه بندی وب سایت Intelligence Mine ، شرکت کودلکو از کشور شیلی به رغم کاهش ۳درصدی تولید نسبت به سال گذشته ، توانست با تولید یک میلیون و ۸۲۷ هزار تن مس، رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

رتبه دوم به شرکت فریپورت در پرو تعلق گرفت که با تولید یک میلیون و ۶۹۶ هزار تن مس، شاهد رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته بود.

شرکت گلنکور نیز با وجود کاهش ۲ درصدی تولید نسبت به سال ۲۰۱۵ ، با تولید یک میلیون و ۲۸۸هزار تن توانست در رتبه سوم جای گیرد.

شرکت های بی اچ پی بیلیتون و سوترن کوپر نیز به ترتیب با تولید "یک میلیون و ۱۱۳ هزار تن "و" ۹۰۰ هزار تن" در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

در میان این ۱۰ شرکت برتر، ۴ شرکت کاهش تولید و ۶ شرکت افزایش تولید را نسبت به سال قبل به ثبت رساندند.

شرکت های بی اچ پی بیلیتون ، گلنکور،کودلکو و کی جی اچ ام کاهش تولید داشته در حالی که دیگر شرکت ها شاهد رشد تولید بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه