English

ایران و مجارستان همکاری های هسته ای خود را توسعه می دهند

ایران و مجارستان موافقت کردند تا همکاری برای یک پروژه نیروگاه هسته ای کوچک را توسعه دهند.

ایران و مجارستان همکاری های هسته ای خود را توسعه می دهند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راشاتودی، ایران و مجارستان توافق کرده اند تا برای یک پروژه  نیروگاه اتمی کوچک همکاری کنند. دو کشور یک رآکتور کوچک را برای اهداف آموزشی و علمی خواهند ساخت. این مطلب را یک مقام ارشد دولت مجارستان در روز پنجشنبه اعلام کرده است.

یانوش لازار رئیس دفتر ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در پاسخ به این سئوال که آیا این پروژه مطابق با توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی است، تاکید کرد: زمانی که نخست وزیر مجارستان در ایران بود، مشارکت در ساخت یک نیروگاه اتمی کوچک را مورد بررسی قرار دادیم با اهداف علمی و آموزشی و اکنون این توافقنامه اجرا خواهد شد.

اشاره لازار به سفر 2015 میلادی نخست وزیر مجارستان به تهران است. در فوریه 2016 نیز علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد که تهران پیشنهاد ساخت یک رآکتور 25 مگاواتی را به مجارستان ارائه کرده و سپس یک رآکتور 100 مگاواتی که بتوان آن را در آفریقا و آسیا به فروش رساند.

ایران و شش قدرت جهانی در جولای 2015 میلادی به توافق هسته ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه های اتمی ایران محدود شود و در مقابل تحریم های بین المللی نیز لغو شود. بر اساس این توافق، تعداد سانتریفیوژهای ایران تا دو سوم کاهش یافته و غنی سازی اورانیوم نیز با کاهش روبرو شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه