English

سومین هواپیمای خریداری شده از ایرباس شنبه وارد ایران می‌شود

سومین هواپیمای خریداری شده شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران (هما) قرار است فردا (شنبه 5 فروردین) وارد کشور شود.

سومین هواپیمای خریداری شده از ایرباس شنبه وارد ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، در پی امضای توافق نامه خرید یکصد فروند هواپیما توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از شرکت ایرباس، در روز بیست و سوم دی ماه امسال اولین فروند از این سفارشات که یک فروند ایرباس 321 بود تحویل ایران ایر شد.

سپس دومین هواپیمای خریداری شده از ایرباس در تاریخ 21 اسفندماه از نوع ایرباس 330 از سری 200 در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست تا سرآغاز تحول در ناوگان هوایی پهن پیکر کشور باشد، زیرا تاکنون هیچ شرکتی در ایران این هواپیما را بکار نگرفته است.

ایرباس 330 ایران ایر قادر است تا 32 مسافر را در قسمت «بیزنس کلاس» و 206 مسافر را در قسمت اقتصادی (اکونومی) در مسیری به طول بیش از 13 هزار کیلومتر حمل کند؛ ضمن اینکه قسمت بار آن نیز در حدود 36 تن ظرفیت دارد .

ایرباس 330 یک هواپیمای پهن پیکر دوموتوره است و برای برخاستن به باندی به طول 2 هزار و 700 متر و برای فرود به باندی به طول یک هزار و هفتصد و سی متر نیاز دارد و می‌تواند در اکثر فرودگاه‌های کشور نشست و برخاست انجام دهد .

طول هواپیمای ایرباس 330 از سری 200 برابر ۵۸.۸۲ متر، فاصله دو سر بال آن ۶۰.۳۰ متر و ارتفاع هواپیما از سکان عمودی تا زمین ۱۷.۳۹ متر است.

بر اساس این گزارش، بر اساس قرارداد ایران ایر و شرکت ایرباس 100 فروند هواپیما شامل 38 فروند ایرباس از نوع ۳۳۰، 46 فروند هواپیما 321 و 16 فروند ایرباس 350 از ایرباس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه