English

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت نفت برنت در معاملات امروز با ۱۱ سنت افزایش همراه بود و به ۵۶ دلار و یک سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که میزان تولید نفت شیل آمریکا تا سال 2022 میلادی حدود 1.4 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داشت، قیمت نفت خام آمریکا در معاملات آسیایی امروز با کاهش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 4 سنت کاهش به 53 دلار و 16 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا دیروز 13 سنت کاهش یافته بود.

قیمت نفت برنت نیز امروز با 11 سنت افزایش همراه بود و به 56 دلار و یک سنت رسید.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود از پیش بینی وضعیت بازار نفت در 5 سال آینده اعلام کرد که اگر قیمت نفت در حدود 60 دلار باقی بماند، تولید نفت شیل آمریکا باز هم افزایش خواهد یافت.

آژانس گفته که اگر قیمت نفت به حدود 80 دلار در هر بشکه برسد، تولید نفت شیل آمریکا تا سال 2022 به میزان 3 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داشت. در این گزارش همچنین پیش بینی شده که میزان تقاضا برای نفت در طی 5 سال آینده افزایش خواهد یافت و در سال 2019 از مرز 100 میلیون بشکه خواهد گذاشت. میزان تقاضا در سال 2022 تحت تاثیر اقتصادهای نوظهور به 104 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

نگرانی ها در مورد میزان تولید نفت شیل آمریکا موجب شده تا تاثیر ناشی از کاهش تولید های اوپک و برخی دیگر از تولید کنندگان غیر عضو این سازمان خنثی شود.

روسیه و عراق اعلام کرده اند که هنوز خیلی زود است که در مورد تمدید توافق کاهش تولید بحث شود.

وزیر نفت عراق در این باره گفت: ناین تمدید بستگی به قیمت نفت و ثبات بازار خواهد داشت. اگر اوپک تصمیم به کاهش تولید بگیرد، عراق هم کاهش خواهد داد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه