English

مدیرعامل بانک سرمایه مطرح کرد؛

شایعه ورشکستگی بانک سرمایه کار بدهکاران کلان بانکی است

مدیر عامل بانک سرمایه گفت: از زمانی که بانک سرمایه مبارزه با مفسدین را آغاز کرد، این شایعات قوت گرفت، ما تا سال گذشته شایعاتی در این زمینه نداشتیم، زیرا بانک با مفسدین، کلاهبرداران و کاسبان کاری نداشت، اما از زمانی که مبارزه را شروع کرد شایعات و بی‌اخلاقی‌ها شروع شد.

شایعه ورشکستگی بانک سرمایه کار بدهکاران کلان بانکی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج مدیر عامل بانک سرمایه در نشست خبری با بیان  اینکه آخرین مهلت بدهکاران کلان امروز بود، گفت:ساعت 4 بعدازظهر امروز 21 بدهکار کلان بانک که 11 سال از بازپرداخت بدهی خود فرار می‌کردند، احضار و تکلیفشان مشخص می شود.

به گفته این مسوول امروز آخرین مهلت بدهکاران برای باز پرداخت بدهیشان است که یا باید پول بانک را بدهند و یا تحت تعقیب قرار می گیرند.

‎خانی توضیح داد:بدهی این 21 بدهکار را 55 هزار ‎میلیارد ریال است  که حجم عمده  مطالبات معوق بانک بالغ بر 73 هزار میلیارد ریال را تشکیل می‌دهد.

مدیر عامل بانک سرمایه در رابطه با ورشکستگی این بانک که  روز گذشته ایجاد شده بود افزود:از زمانی که بانک سرمایه مبارزه با مفسدین را آغاز کرد، این شایعات قوت گرفت، ما تا سال گذشته شایعاتی در این زمینه نداشتیم، زیرا بانک با مفسدین، کلاهبرداران و کاسبان کاری نداشت، اما از زمانی که مبارزه را شروع کرد شایعات و بی‌اخلاقی‌ها شروع شد.

خانی در پاسخ به سوالی که در پی انتشار شایعه روز گذشته مشتریان به بانک مراجعه و سپرده هایشان را برداشت کردند توضیح داد:براساس آماری که از شعب گرفتیم تعدادی از مشتریان که دیروز پولشان را از بانک خارج کردند، امروز مجددا آن را به بازبرگردانده‌اند و  در بانک، عملکرد روزانه مهم است، هر روز منابعی وارد و خارج می‌شود، در پایان روز گذشته، عملکرد شعب ما مثبت بوده است، و ترازنامه ما روز گذشته اثر مخربی نداشت.

خانی با اشاره به اینکه مطالبات معوق بانک سرمایه 4 درصد حجم مطالبات نظام بانکی است و این عدد بزرگی نیست تصریح کرد:حجم مطالبات معوق بانک سرمایه 73 هزار میلیارد ریال است که از ابتدای امسال 13 هزار میلیارد ریال و در دو ماهه اخیر 5000 میلیارد ریال وصولی داشته‌ایم همچنین بابت بدهی‌های معوق، 3 هزار میلیارد ریال املاک مرغوب به ما معرفی شده که در اسرع وقت ارزیابی و با بدهی این بدهکاران تهاتر می‌شود.

به گفته وى سرمایه 600 درصدی بانک سرمایه طی دو سال انجام مى شود و مسئولان بانک در حال حاضر منتظر دریافت مجوز از بانک مرکزی هستند.

وی یکی از مشکلات چند وقته اخیر بانک سرمایه تغییر پی در پی  مدیر عامل این بانک دانست و افزود:بدهکاران بانکی تا جایی در بانک نفوذ داشتند که در عزل و نصب مدیرعامل دخالت می کردند و خوشحالیم تمامی کارها به بانک مرکزی گزارش شده است.

محمدرضا خانی درباره اعلام لیست بدهکاران گفت: بدهکاران کلان بانک سرمایه اشخاص حقوقی هستند که پشت آنها اشخاص حقیقی قرار دارند و با ثبت شرکت‌های صوری و اعلام تعدادی از اسامی افراد به راحتی هزینه کرده و شایعات را مدیریت می‌کنند.

مدیر عامل بانک سرمایه در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: برخی در پرداخت تسهیلات بانک سرمایه بزرگنمایی می کنند در حالی که  وام‌ها را به مدیران ارشد ندادیم و تنها به پرسنل داده ایم و پیش از این نیز پول‌های بانک ها را بدهکاران کلان بردند و اکنون که ما حقوق پرسنل را می‌پردازیم همه برایشان جای سوال است ما هیچ فرقی بین پرسنل و مدیران قائل نیستیم و اولویت ما پرسنل است و کلیه پرداختی‌ها بر اساس معیار و اصول آیین‌نامه بانک‌ها انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه