English

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان همدان:

۱۴ تفاهم‌نامه صادرات کالا از همدان به عراق منعقد شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های ایران در بغداد 14 تفاهم‌نامه صادرات توسط واحدهای تولیدی همدان به عراق به ارزش دو میلیون دلار منعقد شد.

14 تفاهم‌نامه صادرات کالا از همدان به عراق منعقد شد

به گزارش خبرگزاری موج، کیوان گردان ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های ایران در بغداد اظهار داشت: در این نمایشگاه 20 واحد صنعتی استان همدان به صورت متمرکز حضور داشتند که حاصل این حضور انعقاد 14 قرارداد به ارزش دو میلیون دلار برای صادرات محصولات از استان همدان به کشور عراق بود.

وی با بیان اینکه 1.5 میلیارد دلار از سوی کشور عراق برای خرید محصولات از ایران در نظر گرفته شده بود، افزود: در 14 قرارداد منعقد شده شرکت‌های همدانی به انجام صادرات بخاری، بطری شیشه‌ای، مبل و منبت، کاغذهای بسته‌بندی، پوشاک و سایر محصولات به عراق متعهد شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه دوگانه سوز کردن سه میلیون خودروی عراق توسط شرکت کنترل گاز اکباتان و تولید و صادردات هشت میلیون بطری شیشه‌ای توسط شرکت شیشه همدان از جمله قراردادهای این نمایشگاه توسط واحدهای تولیدی استان همدان با طرف عراقی بود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های نجات تولید توسعه است، گفت: توسعه صادرات در کشورها و بازارهای هدف از اهداف پیش‌بینی شده در استان همدان است و در این راستا در دست گرفتن دائم بازارهای هدف صادراتی در اولویت قرار دارد.

صادرات 89.2 میلیون دلار کالا و خدمات از همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز با اشاره به وضعیت صادرات خدمات کالا اظهار داشت: خدمات حمل و نقل، فنی و مهندسی، بانکداری، مشاوره ساخت و ساز و فعالیت IT از جمله بخش‌های صادرات کالا و خدمات هستند.

سید احمد توصیفیان با بیان اینکه رقیب‌های سرسختی در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی داریم، افزود: کشورهایی در صادرات خدمات فنی و مهندسی موفق هستند که نیروها را روزآمد کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت از برنامه دوم توسعه حمایت از صادرات خدمات کالا را در اولویت قرار داد، بیان کرد: ایجاد شرکت‌های بزرگ صادراتی، افزایش توان شرکت‌‌های خدماتی و ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی و ایجاد فرهنگ کار مشترک در افزایش صادرات در بخش خدمات کالا مؤثر است.

وی گفت: در 9 ماهه امسال 10 میلیارد و 288 میلیون دلار صادرات بخش خدمات، حدود 13 میلیون دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی، 3.7 میلیون دلار خدمات IT و 45.6 میلیون دلار صادرات گردشگری و توریسم سلامت و پزشکی و 12.3 میلیون دلار صادرات حمل و نقل در استان همدان ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد: در مجموع در 9 ماهه امسال 89.2 میلیون تومان ارزاوری حاصل از صادرات خدمات و کالا از استان همدان به سایر کشورها بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه