English

آمار تلفات رانندگی در کشور ۱۰ درصد کاهش یافته است

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور می گوید، با همکاری تمام دستگاه های اجرایی و ارتقای ایمنی در محورهای شریانی کشور، آمار تلفات سوانح رانندگی در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش یافته و به ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

آمار تلفات رانندگی در کشور ۱۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج، داوود کشاورزیان شامگاه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای سند کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر و کاهش سوانح رانندگی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اصلاح شیب محورهای مواصلاتی، رفع نقاط حادثه خیز و تجهیز راه ها به دوربین ثبت تخلف در کاهش حوادث رانندگی در راه های کشور با آموزش های مورد نیاز رانندگان بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی آمار تلفات سوانح رانندگی در سال ۱۳۸۵ را ۲۸ هزار نفر اعلام کرد که با انجام یک سری اقدام های اصلاحی میزان تلفات در جاده های کشور در سال گذشته به ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت، در حالی که آمار وسایل نقلیه در کشور همواره روند افزایشی داشته است. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر نظارت بیشتر بر عملکرد رانندگان ناوگان سنگین در راه ها تاکید کرد و افزود: در صورتی که راننده ای کارت سلامت نداشته باشد برای او کارت هوشمند صادر نمی شود و این سبب می شود رانندگان نتوانند در راه های کشور نسبت به جابجایی مسافر و بار اقدام کنند، ضمن اینکه اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد اجازه تردد ندارد. کشاورزیان به نصب بیش از ۵۰۰ دستگاه دوربین جدید ثبت سرعت در راه های کشور اشاره کرد و گفت: براساس که با بخش خصوصی منعقد شده دو هزار و ۱۰۰ دوربین ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی کشور در حال نصب شدن است. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه با بیان اینکه متاسفانه ۴۵ درصد سوانح رانندگی مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است، خواستار ایمن شدن مدارس حاشیه راه ها و ارایه آموزش های مناسب به رانندگان و مردم برای کاهش حوادثرانندگی شد. کشاورزیان در پایان گفت: تفاهم نامه ای که با معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد، مقرر کرده است از ظرفیت خانه های بهداشت روستایی برای آموزش، روستاییان در حوزه های مختلف ترافیکی و حمل و نقل جاده ای استفاده شود. تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل تهدید کننده سلامت شب گذشته بین وزیران راه و شهرسازی و بهداشت و درمان به امضا رسید. در پایان این مراسم تفاهم نامه دیگری بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه