English

۱۷ هزار طرح صنعتی با سرمایه ۵۴۰ هزار میلیارد ریال در کشور راه اندازی شده است

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۷ هزار طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر ۵۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۷۲ هزار نفر در سه سال گذشته از سوی دولت تدبیر و امید در کشور راه اندازی شده است.

۱۷ هزار طرح صنعتی با سرمایه ۵۴۰ هزار میلیارد ریال در کشور راه اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری موج، بهروز ریاحی روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی در زاهدان اظهار داشت: از مجموع ۷۹ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی مشغول به کار در کشور براساس پایش وزارت صنعت، معدن و تجارت، هشت هزار واحد با مشکل کمبود نقدینگی، نداشتن مواد اولیه، کهنگی ماشین آلات و تجهیزات و نبود امکان بازسازی و احیای خطوط تولید روبه رو هستند.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید تاکنون به هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی از نظر تسهیلات ارزی و ریالی کمک کرده تا دوباره به چرخه تولید بازگردند. ریاحی با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: ۱۵ تا ۲۰ درصد واحدهای صنعتی سیستان و بلوچستان دچار تعطیلی یا رکود هستند که این واحدها پایش و شناسایی شده اند. وی افزود: ۱۲۰ واحد صنعتی سیستان و بلوچستان در سامانه تسهیلات بهینه یاب قرار گرفتند که ۴۰ واحد تولیدی قسط اول خودشان به میزان ۴۲۰ میلیارد ریال(۴۲ میلیارد تومان) را دریافت کردند و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده به ۱۰۰ واحد برسد. مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت یازدهم به این استان با ۱۴ مصوبه در بخش صنعت، معدن و تجارت استان اجرایی شده است و تلاش برای اجرای سریعتر بقیه مصوبات ادامه دارد. ریاحی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه بسیار زیادی به رونق و توسعه سیستان و بلوچستان دارد به طوری که این استان از نظر تعداد مصوبه های هیات دولت در جایگاه سوم و از نظر اجرایی شدن مصوبات رتبه اول کشور را دارد. وی با اشاره به کارخانه آنتی موان سفیدآبه افزود: این کارخانه با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار تن شمش ۵۰ کیلویی در حال فعالیت است. ریاحی ادامه داد: کارخانه صنعتی سازی آنتی موان تا اواخر امسال در زاهدان کلنگ زنی می شود که تکمیل کننده معدن آنتی موان سفیدآبه است. وی با اشاره به ایجاد کارخانه لاستیک سازی در سیستان بیان کرد: با ۳ شرکت معتبر برای ورود ماشین آلات وارد مذاکره شدیم که تا چند روز آینده قرارداد آن با یکی از این شرکت ها امضا می شود. مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۴۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار می شوند که ۱۳۰۰ نفر آن بومی سیستان و بلوچستان خواهند بود. ریاحی افزود: ۳۰۰ نفر دوره کاردانی لاستیک سازی را در زاهدان تا موقع اجرایی شدن این کارخانه باید فرا بگیرند. وی ادامه داد: این کارخانه سالانه ۵۰ هزار تن لاستیک تولید می کند که ۲۵ هزار تن لاستیک ماشین سبک و ۲۵ هزار تن نیز لاستیک ماشین سنگین است. ریاحی با اشاره به کارخانه سیمان چابهار گفت: ماشین آلات این کارخانه وارد شده و تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می رسد. وی بیان کرد: ظرفیت تولید این کارخانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال است که با تکمیل آن سالانه سه میلیون تن سیمان در سیستان و بلوچستان تولید می شود. مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کارخانه فولاد مکران در جنوب سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ۵۵۰ میلیارد تومان دولت تدبیر و امید برای احداثاین کارخانه سرمایه گذاری کرده که در حال حاضر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ریاحی با اشاره به فعالیت معدن مس چهل کوره زاهدان افزود: ۲ هزار میلیارد ریال(۲۰۰ میلیارد تومان) برای مس چهل کوره سرمایه گذاری شده که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و باعثاشتغالزایی ۱۲۰ نفر می شود. وی با اشاره به بازسازی شرکت بافت بلوچ توسط دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: این شرکت در دولت قبلی به بانک مسکن واگذار شده بود که دولت یازدهم آن را از این بانک پس گرفت و برای احیا و بازسازی خط تولید آن ۶۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده است. وی ادامه داد: هم اینک ۳۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه