English

۲۴۳ هزار اشتغال مستقیم در دولت تدبیر وامید ایجاد شد

معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سه سال گذشته ۲۴۳ هزار اشتغال مستقیم ایجاد شده و موضوع اشتغالزایی جزء برنامه های مهم دولت یازدهم است.

۲۴۳ هزار اشتغال مستقیم در دولت تدبیر وامید ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری موج، حسین ابویی مهریزی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه رویکرد مهم دولت رفع مشکلات مردم و ایجاد اشتغال است، افزود: طی همین مدت ۱۵ هزار پروانه بهره برداری صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید به متوسط رشد هشت درصد در اقتصاد برسیم ادامه داد: برای تحقق این امر به حداقل ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سرمایه گذاری نیاز است. معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از برنامه های مهم دولت تکمیل زنجیره فولاد است که در این راستا ۳۵ میلیون تن ظرفیت سازی برای تولید فولاد بخصوص کنسانتره و شمش فولادی انجام شده است. ابویی مهریزی گفت: طی این مدت هفت تن به ظرفیت تولید طلای کشور افزوده شد و توجه ویژه برای تولید سیمان و پتروشیمی و افزایش ظرفیت تا ۵٫۵ میلیون تن انجام گرفته است. معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منابع کشور برای تحقق رشد اقتصادی، کم است تصریح کرد: تا زمانی که سرمایه های خرد و کلان مردم در مدار تولید و فعالیت اقتصادی قرار نگیرد نمی توان به سقف رشد هشت درصد رسید. ابویی مهریزی اظهار داشت: علیرغم تلاشهای انجام گرفته در این بخش مهم، نتایج فعالیت های انجام شده هنوز برای مردم ملموس و روشن نیست و باید فعالیت ها را به سمتی هدایت کرد تا مردم دلزده نباشند. همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تبریک هفته دولت و تشکر از اقدامات انجام شده، مهمترین مشکل عمده جامعه را آگاهی نداشتن جوانان برای اشتغالزایی دانست. ایت الله محمد رضا ناصری افزود: ایجاد طرح های مدون کوچک و متوسط با حمایت مسئولان و دستگاه های مرتبط از طریق سرمایه گذاری های بخش خصوصی نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد. امام جمعه یزد گفت: بسیاری از طرح های مختلف هنوز نیمه تمام است و باید بانک ها در این زمینه برای تمکیل آنها همکاری کنند تا موجب شکوفایی و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال شود. ناصری از دیگر مشکلات حوزه تولید و اقتصاد را نبود بازار برای فروش محصولات و کیفیت پایین برشمرد و خواستار توجه به کیفیت کالاها و ایجاد رقابت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه